سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

گروه بورس: فولاد مبارکه همزمان با درج نامش در تابلوی نرخ‌های بورس تهران، آمار عملکرد گذشته و پیش‌بینی سود آینده‌اش را در بازار سهام منتشر کرد.

طبق سنت بورس تهران، نام شرکت‌ها، پیش از عرضه سهام، روی تابلو درج می‌شود. درج نام فولاد مبارکه مقدمه‌ای برای عرضه سهام آن در روزهای پایانی سال تلقی می‌شود.

شرکت فولاد مبارکه در تازه‌ترین گزارش سازمان مدیریت صنعتی ایران در رده چهارم شرکت‌های سودآور ایران قرار گرفته است.

مسئولان سازمان خصوصی سازی وعده داده‌اند که سهام فولاد مبارکه را ظرف هفته آینده و تا قبل از پایان سال در بورس تهران عرضه خواهند کرد.

به غیر از فولاد مبارکه سهام شرکت‌های مدیریت پروژه‌های نیروگاهی ایران (مپنا) وایرالکو از دیگر سهامی هستند که باید تا پایان سال و در اجرای سیاست‌های اصل 44 در بورس تهران عرضه شوند.

پس از این شرکت‌ها سهام شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران عرضه خواهد شد. براساس این گزارش شرکت فولاد مبارکه در گزارش خود پیش‌بینی کرده، در سال جاری به ازای هر سهم 324 ریال سود کسب خواهد کرد.

معرفی شرکت

شرکت فولاد مبارکه که در 74 کیلومتری اصفهان واقع شده روزانه 2 میلیون و 400 هزار تن انواع محصولات فولادی را در 3 شیفت کاری تولید می‌کند.

در حال حاضر سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) مالک   100 درصد سهام این شرکت است. ظرفیت اسمی کارخانه در ابتدای راه‌اندازی 4/2 میلیون تن بوده که با گسترش خطوط، به ظرفیت اسمی 2/4 میلیون تن رسیده است.

معدن سنگ آهن گل‌گهر 44 درصد و چادرملو  56 درصد از سنگ آهن مورد نیاز فولاد مبارکه را در سال تأمین می‌کنند.

در سطح تولید‌کنندگان داخلی هیچ رقیب داخلی برای این شرکت وجود ندارد و تنها دو شرکت روسی از رقبای اصلی فولاد مبارکه در سطح منطقه هستند.

کد خبر 16757

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز