گروه بورس: در حالی که مسئولان سازمان خصوصی‌سازی بر سرعت بخشیدن به روند واگذاری سهام دولتی اصرار دارند. مدیران وزارت صنایع مخالفت خود را با این سیاست با صراحت بیشتری اعلام می‌کنند.

محسن شاطرزاده، معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن دیروز در گفت‌وگو با ایسنا  پا را از حد انتقاد هم فراتر نهاد و گفت: سازمان خصوصی سازی قصد ارزان فروشی سهام را دارد، ولی توجهی ندارد خصوصی‌سازی با چه قیمتی باید انجام شود؛  کسی حق ندارد ثروت ملت را به بهانه خصوصی سازی به تاراج گذارد.

اما در مقابل ،رئیس سازمان خصوصی‌سازی بدون توجه به این گفته‌ها اعلام کرد: سهام شرکت فولاد مبارکه تا 2 هفته دیگر در بورس واگذار می‌شود.

او تاکید کرد: استقبال وسیع مردم از واگذاری سهام شرکت صنایع مس  در مرحله اول ،گام نخست واگذاری شرکت‌ها در بورس بود و به تدریج صنایع بزرگ را وارد بورس خواهیم کرد.

کارشناسی

غلامرضا حیدری کردزنگنه، با بیان این ‌که روند ورود شرکت‌ها به بورس روندی مطلوب است، تصریح کرد: سیاست ما نه ارزان فروشی و نه گران‌فروشی است؛ بلکه منطقی فروشی در بورس است، ضمن این‌که با ورود همزمان چند شرکت بزرگ به بورس برای خود بورس نیز مشکلات عدیده‌ای ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: سهام بانک‌ها و بیمه‌ها به تدریج در کنار واگذاری سهام سایر صنایع بزرگ تا پایان سال آینده در برنامه فروش قرار می‌گیرند ضمن این که واگذاری سهام 33 شرکت وابسته به مخابرات و 107 شرکت وابسته به وزارت نفت در سال آینده آغاز می‌شود.

او تأکید کرد: واگذاری سهام 33 شرکت مخابراتی  به تصویب دولت رسیده است و جلسات هماهنگی واگذاری سهام شرکت‌های وزارت نفت به صورت مستمر در حال برگزاری است که باید مساعدت دولت را در این زمینه بگیریم.

کردزنگنه در پاسخ به این سؤال که آیا شرکت‌های دولتی برای خصوصی شدن مقاومت می‌کنند؟ تاکید کرد: با توجه به عزم سیاسی موجود در میان مقامات عالی‌رتبه کشور و تعامل مطلوب قوا، هر مقاومتی در برابر این عزم سیاسی خواهد شکست.

واکنش وزارت صنایع

از سوی دیگر محسن شاطرزاده، معاون اقتصادی وزیر صنایع و معادن در پاسخ به سؤال ایسنا در خصوص احتمال ارزان فروشی سهام شرکت ملی مس گفت: سازمان «خصوصی‌ سازی» قصد انجام چنین کاری را دارد، ولی توجهی ندارد که این کار با چه قیمتی باید انجام شود؛ در حالی‌که کسی حق ندارد ثروت ملت را به بهانه خصوصی سازی به تاراج گذارد.

شاطرزاده ادامه داد: سازمان خصوصی سازی نگران این است که موفق به فروش شرکت‌ها نشود و این واحدها روی دستش باقی بماند و به همین دلیل سهام شرکت ملی مس را طوری قیمت‌گذاری کرده که به راحتی فروخته شود؛ در حالی‌که با توجه به سودآوری بالای صنعت مس، نیازی به ارزان فروشی شرکت ملی مس نیست.

شاطرزاده همچنین در خصوص چگونگی عرضه سهام شرکت ذوب آهن اصفهان و زیان‌ده بودن این شرکت تصریح کرد: در صورتی‌که سازمان بورس موافقت کند، امکان عرضه سهام این شرکت وجود خواهد داشت، زیرا سازمان بورس براساس فرمول خاص خود احتمال زیان‌ده بودن شرکت‌ها را بررسی می‌کند.

کد خبر 15773

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز