دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۳:۳۳
۰ نفر

گروه بورس: رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی از در اولویت قرار گرفتن 4 بانک دولتی برای واگذاری به بخش خصوصی خبر داد.

غلامرضا حیدری کرد زنگنه افزود: سهام چهار بانک صادرات، ملت، تجارت و رفاه کارگزاران در اولویت واگذاری قرار گرفته و به زودی مراحل آماده سازی این شرکت‌ها برای عرضه سهام در بورس تهران انجام می‌شود.

وی درباره واگذاری سهام بیمه‌ها گفت: سهام بیمه‌های آسیا، البرز و دانا مشمول بند ج اصل 44 هستند و باید از طریق بورس واگذار شوند.

زنگنه درباره انتقادهای وزارتخانه‌های دیگر به وزارت اقتصاد برای در اولویت قرار دادن واگذاری سهام بانک‌ها گفت: خود من نیز معتقدم که سهام بانک‌ها باید در اولویت واگذاری قرار گیرد و این موضوع را در جلسه شورای معاونان وزارت اقتصاد نیز مطرح کرده‌ام. وزیر اقتصاد نیز دستور واگذاری سریع‌تر سهام بانک‌ها و بیمه‌ها را صادر کرده است.

رئیس هیأت عامل سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این پرسش که آیا می‌توان شاهد واگذاری سهام بانک‌ها در سال آینده بود گفت: از روز شنبه هفته جاری کمیته‌ای  برای واگذاری سهام بانک‌ها طی سه ماه تشکیل شده و طبق برنامه‌ریزی این کمیته سهام بانک‌ها  سال 86 در بورس عرضه می‌شود.

وی هم چنین از تشکیل جلسه‌ای دیگر برای واگذاری سهام سه شرکت بیمه در روز چهارشنبه هفته جاری خبرداد.

غلامرضا حیدری کردزنگنه در مورد آخرین وضعیت لایحه اجرای اصل 44  گفت: از 74 ماده این لایحه 52 ماده بررسی شده، که امیدواریم  این لایحه تا پایان سال جاری نهایی شود.

وی ادامه داد: از سه شنبه نماد مپنا در بورس باز می‌شود، عرضه 5 درصد سهام فولاد مبارکه هم در بورس از یکشنبه هفته آینده، آغاز می‌شود. ضمن این که با اخذ مصوبه واگذاری سهام 33 شرکت مخابراتی و 107 شرکت  نفتی در سال آینده، میزان واگذاری‌ها افزایش خواهد یافت.

به گفته او ارزش سهام مپنا بیش از هزار میلیارد تومان و سهام فولاد مبارکه سه هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

کد خبر 17191

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز