شنبه ۵ اسفند ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۵
۰ نفر

رئیس جمهوری اسلا‌می ایران تصریح کرد: اجرای اصل 44 قانون اساسی منشأ تحول عظیمی در بخش‌های مختلف از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی می‌شود و دولت مصمم به بازکردن همه راه‌ها و گره‌ها به منظور اجرای این اصل است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، احمدی‌نژاد همزمان با پنجم اسفند روز مهندسی در دیدار با گروهی از مهندسان ایرانی افزود: در نظام اجرایی کشور امروز مهم‌تر از اجرای اصل 44 نداریم و نگاه دنیا نیز به اجرای کامل این اصل دوخته شده‌است.

رئیس جمهور یادآور شد: ایران دارای منابع عظیم طبیعی و نیروی انسانی کارآمد فراوانی است و با اجرای اصل 44 قانون اساسی می‌توان جهش و تحولی بزرگ در کشور ایجاد کرد.

احمدی‌نژاد اجرای اصل 44 را دادن فرصت به مردم دانست و افزود: دولت نهم تاکنون معادل 25 هزار میلیارد ریال از سهام شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی را از طریق بورس و واگذاری سهام عدالت در اختیار مردم قرار داده‌است در حالی که کل واگذاری‌های دولت‌های پیشین در 14 سال 35 هزار میلیارد ریال بوده‌است.

رئیس‌جمهور گفت: باید این احساس عمومی را در کشور ایجاد کنیم که اجرای کامل اصل 44 به نفع همه طبقات جامعه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت از حضور تأثیرگذار و تعیین‌کننده تشکل‌های مهندسی در برنامه‌ریزی، تدوین مقررات و اجرا استقبال می‌کند.

احمدی‌نژاد افزود: دولت آماده است از نیروهای تحصیلکرده بخش خصوصی در ساخت سدها، نیروگاه‌ها و دیگر تأسیسات فنی و زیربنایی استفاده کند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نگاه مهندسی به سامان امور در کشور باید بیش از پیش گسترش یابد، گفت: همه کارهایی که در کشور انجام می‌شود اگر بخواهیم درست انجام شود باید براساس اصول مهندسی باشد.

احمدی‌نژاد با استقبال از تلا‌ش و سرمایه‌گذاری بیشتر بخش خصوصی در زمینه‌های گوناگون از جمله صنعتی، کشاورزی و ساخت و ساز افزود: دولت با توقف سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها، مقدمات را برای حضور فعال بخش خصوصی فراهم کرده‌است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: حجم سرمایه‌گذاری‌های دولت در بخش‌های گوناگون در 13 سال گذشته 530 برابر مواردی بوده‌است که دولت از سرمایه‌گذاری در آن صرف‌نظر کرده و این در حالی‌است که در این مدت شعار کوچک‌سازی دولت همواره مطرح می‌شده‌است.

احمدی‌نژاد از مهندسان ایرانی خواست با زمینه‌های ایجاد شده با شجاعت بیشتری به عرصه‌های جدید وارد شوند و با نوآوری از شیوه‌های علمی و فناوری به خوبی استفاده کنند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیروی انسانی ماهر و کارآمد موجود در کشور امروز فراتر از نیازهای جاری‌است، بر صدور هرچه بیشتر خدمات فنی و مهندسی به خارج از کشور و آثار مثبت اقتصادی و فرهنگی آن تأکید کرد.

احمدی‌نژاد حضور مهندسان و متخصصان را در ساخت مسکن در کشور با اهمیت خواند و با قدردانی از تلا‌ش این گروه به ویژه در بازسازی واحدهای مسکونی در زمین لرزه لرستان یادآور شد: امسال با کمک مهندسان و متخصصان امورمسکن، جهشی در ساخت مسکن روستایی رخ داد و 200 هزار واحد مسکونی در کشور بازسازی شد.

کد خبر 16482

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز