گروه بورس: با آغاز فعالیت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سهامداران قادر خواهند بود اطلاعات سهام خود را به صورت اینترنتی مشاهده و سود سهام خود را به صورت الکترونیک در حساب خود دریافت کنند.

به گزارش همشهری، همه خدماتی که قرار است پس از انجام معاملات سهامداران ارائه شود به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی واگذار شده و این شرکت برنامه‌های خود را با عملیاتی شدن نرم‌افزار جدید بورس اجرایی خواهد کرد. علی حاجی‌نوروز مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در این‌باره به همشهری گفت: این شرکت در دی ماه سال گذشته رسماً به ثبت رسید و از ابتدای اسفند سال 84 همه عملیات پایاپای وجوه، از سازمان بورس به این شرکت واگذار شد.
وی در خصوص خدماتی که قرار است این شرکت در آینده به سهامداران ارائه دهد گفت: از جمله امکاناتی که در آینده در اختیار سهامداران قرار خواهد گرفت، امکان کنترل سبد سهام از طریق اینترنت است. یعنی این‌که از طریق سایت اینترنتی که ایجاد خواهد شد سهامداران قادر خواهند بود با ضریب امنیتی بالا همه اطلاعات مربوط به موجودی پورتفولیو یا سبد سهام خود را مشاهده کنند.
وی افزود: همچنین در حال مذاکره با سازمان بورس هستیم تا بتوانیم عملیات توزیع سود را به حساب بانکی سهامداران انجام دهیم. حاجی نوروز تصریح کرد: بر اساس این طرح سود سهام سهامداران به صورت خودکار به حساب بانکی سهامداران واریز خواهد شد که البته این موضوع به پیش‌زمینه‌هایی از جمله حساب الکترونیک نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی تأکید کرد: ما در این طرح نیاز داریم تا شماره حساب بانکی همه سهامداران را داشته باشیم که در این زمینه باید با سازمان بورس هماهنگ شود.
وی تأکید کرد: البته اجرایی شدن این طرح‌ها همگی مستلزم اجرایی شدن نرم‌افزار جدید بورس است و تا زمانی که این نرم‌افزار عملیاتی نشود ما قادر به انجام این طرح‌ها نیستیم.
وی با رد این گفته که سهامداران می‌توانند بر اساس طرح‌های آتی این شرکت با کارت‌های بانکی عضو شتاب از دستگاه‌های عابربانک اطلاعات سهام و سود خود را دریافت کنند گفت: هدف ما این است تا از طریق اینترنت و با ایجاد پایانه‌هایی در برخی اماکن و مناطق از جمله دفاتر مختلف کارگزاری به سهامداران این امکان را بدهیم که بتوانند اطلاعات سهام خود را دریافت کنند. یعنی این‌که بتوانند با ورود کارت و وارد کردن رمز آن در این پایانه‌ها اطلاعات خود را مشاهده کنند.
کد خبر 10100

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز