گروه بورس: رئیس سازمان بورس از عرضه قریب‌الوقوع سهام چند شرکت جدید در بورس خبر داد و در عین حال نسبت به پذیره نویسی عمومی برخی شرکت‌های فاقد مجوز از طریق بانک ها هشدار داد.

علی صالح آبادی در گفتگو با  مهر گفت: برخی شرکت هایی که از طریق رسانه های مختلف، تبلیغات پذیره نویسی عمومی می کنند، مجوز سازمان بورس را ندارند. البته این موضوع را به بانک‌ها اعلام کرده‌ایم ، یکی از مجوزهای لازم برای پذیره نویسی عمومی ارائه موافقت‌نامه سازمان بورس است.

رئیس سازمان بورس در باره عرضه سهام

شرکت‌ها ی دولتی  گفت: در حال حاضر وضعیت تعدادی از شرکت ها مانند شرکت مس، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و سازمان گسترش در حال بررسی است و برای عرضه سهام برخی از این شرکت ها مشکلات جزئی وجود دارد . که  با رفع این مشکلات، عرضه سهام آنها آغاز می‌شود.

 وی افزود: همچنین وضعیت شرکت های سرمایه‌گذاری امید و گسترش سرمایه گذاری ایران‌خودرو در حال بررسی است و به زودی سهام شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو در بورس عرضه می  شود. ضمن این که شرکت سرمایه گذاری امید نیز دوسال پیش پذیرش شده و باید اطلاعات جدید و به‌روز به سازمان ارائه شود تا امکان عرضه فراهم شود.

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار در مورد وضعیت اساسنامه کانون کارگزاران گفت: کارگروه مشترک مرکب از سازمان بورس و افراد برگزیده کانون کارگزاران تشکیل شده تا وضعیت اساسنامه مشخص شود.

اطلاعیه اخیر سازمان بورس در مورد مؤسسین کانون کارگزاران به‌صورت نادرست در برخی رسانه ها انعکاس یافت و مؤسسین اعلام شده در اطلاعیه، منتخب سازمان بورس نیستند و این افراد به صورت غیر رسمی از سوی کارگزاران انتخاب شده بودند.

علی صالح‌آبادی در گفت‌وگویی دیگر با ایسنا، درباره تشکیل بورس نفت توضیح داد: با توجه به این که تجربه ایجاد بورس نفت در ایران وجود نداشت و کارشناسان داخلی هم با فرآیند‌های بورس نفت آشنایی چندانی نداشتند،و سازمان بورس از کارشناسان بین‌المللی دعوت کرد. بورس نفت از دید کارشناسان بین‌المللی دارای مراحل کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است‌ که پیشنهاد ها به وزارت نفت ارائه شده است.

وی درباره خرید و فروش وام مسکن در بورس گفت: اگر بتوانیم به راهکاری عملی در این زمینه دست پیدا کنیم استقبال خواهیم کرد، منتهی این امر مستلزم تبدیل وام به اوراق بهادار خواهد بود. این موضوع در مراحل کارشناسی است و به جمع‌بندی خاصی نرسیده است. در دنیا بانک‌ها به پشتوانه منابعی که در پروژه‌های مختلف هزینه می‌کنند، اوراق بهادار منتشر می‌کنند که این اوراق در بورس قابلیت معامله دارد. با این کار منابع مالی جدید به دست آمده که دوباره می‌تواند قابلیت وام‌دهی برای بانک ایجاد کند.

کد خبر 9845

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز