یکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۵ - ۱۷:۰۰
۰ نفر

گروه بورس: با آغاز اجرای سیاست‌های خصوصی‌سازی، دیروز بورس تهران شاهد عرضه 50 میلیون سهم دولتی بود.

به گزارش همشهری، سهام شرکت‌های ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران و شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران متعلق به سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در بورس عرضه شد.
بر اساس این گزارش، در معاملات روز گذشته رقابت برای خرید 8 میلیون و 940 هزار سهم شرکت ماشین‌آلات عمرانی و زراعی ایران که معادل 66 درصد از سهام این شرکت است ادامه یافت. سهام این شرکت در روز شنبه به نرخ پایه هر سهم 4 هزار و 204 ریال در بورس عرضه شد که به علت رقابتی شدن قیمت به معاملات دیروز موکول شد. آخرین قیمت هر سهم این شرکت در معاملات شنبه 4712 ریال بود و معاملات روز گذشته بر پایه این قیمت آغاز شد و در نهایت دیروز در پایان معاملات پس از رقابت برای خرید سهام این شرکت به قیمت 6 هزار و 601 ریال رسید.علی صحرایی ناظر معاملات بورس تهران در گفت‌وگو با همشهری در این باره گفت: رقابت برای خرید سهام شرکت ماشین‌آلات عمرانی و زراعی برای دومین روز متوالی ادامه یافت و در نهایت آخرین پیشنهاد خرید به قیمت 6 هزار و 601 ریال به ثبت رسید و ادامه معاملات به روز سوم کشیده شد. به این ترتیب معاملات برای سومین روز متوالی امروز ادامه خواهد یافت.  دیروز همچنین 41 میلیون سهم شرکت موتورسازان تراکتورسازان ایران که 34 درصد سهام این شرکت را تشیکل می‌دهد به قیمت پایه هر سهم 3 هزار و 137 ریال عرضه شد، اما براساس آخرین اطلاعات دریافتی از ناظر معاملات بورس تهران سهام مذکور خریداری نداشت و معاملات به امروز موکول شد.
 این در حالیست که دیروز همچنین یک میلیون سهم باما معادل 2 درصد از سهام این شرکت متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری دانایان پارس به قیمت پایه هر سهم 75 هزار ریال در بورس عرضه شد. آخرین اخبار دریافتی حاکی از آن است که  سهام مذکور در معاملات دیروز مورد معامله قرار گرفت.
علی صحرایی در این باره گفت: عرضه یک میلیون سهم باما به قیمت 75 هزار ریال انجام شد و در نهایت این تعداد سهام به قیمت 78 هزار و 352 ریال فروخته شد.
کد خبر 11225

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز