چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۳:۱۰
۰ نفر

گروه بورس: مدیرعامل شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از عرضه سهام این شرکت در نیمه اول سال جاری در بورس تهران خبر داد.

محمدحسین داجمر با اشاره به زمان عرضه سهام این شرکت در بورس تهران در باره میزان سهام قابل واگذاری گفت: براساس توافق‌های انجام شده 5/2 درصد از سهام  این شرکت کشتیرانی در بورس عرضه خواهد شد.

داجمر در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد هنوز در باره میزان واگذاری سهام این شرکت توافق نهایی صورت نگرفته است گفت: وظیفه تعیین میزان سهام قابل واگذاری شرکت کشتیرانی بر عهده هیأت عالی واگذاری است.

براساس این گزارش هم اکنون 51 درصد از سهام این شرکت در اختیار شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری است و 49 درصد از سهام این شرکت متعلق به دولت و در اختیار وزارت بازرگانی است.

قرار است براساس برنامه خصوصی‌سازی   از مجموع 49 درصد از سهام کشتیرانی که متعلق به دولت است بیش از 30 درصد به سهام عدالت اختصاص یابد و 5/2 درصد آن در بورس عرضه شود و مابقی سهام به کارکنان شرکت تعلق بگیرد که البته تصویب نهایی ترکیب واگذاری برعهده هیأت عالی واگذاری خواهد بود.

پیش از این داجمر در باره میزان واگذاری سهام به کارکنان این شرکت گفته بود: در ابلاغ سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی 5 درصد از سهام شرکت به کارکنان واگذار می‌شود که البته هنوز این موضوع نهایی نشده است.

براساس اظهارات وی درآمد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته بیش از یک میلیارد دلار برآورد شده است. این در حالی است که در سال گذشته بیش از 20 میلیون تن بار توسط این شرکت در کشور جابه‌جا شده است.

داجمر ابراز امیدواری کرد: که میزان نقل و انتقالات باری این شرکت تا سال 2010 به 25 تا 30 میلیون تن  برسد. کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 35 درصد واردات دریایی ایران را برعهده دارد.

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران همچنین پیش از این ابراز امیدواری کرده بود که در پایان برنامه چهارم توسعه سهم این شرکت از حمل کالاهای صادراتی و وارداتی کشور به 50 درصد برسد.

کد خبر 22189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز