دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۱:۴۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلا‌می ایران "هما" با کمک یارانه دولتی فعال است و واگذاری آن در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی به زمان زیادی نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان این مطلب گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ساختار به شدت دولتی دارد و در شرایط کنونی ضررده است که برای واگذاری آن باید ابتدا به سوددهی برسد.

حسامی تصریح کرد: واگذاری سهام شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی از اولویت‌های کاری مدیریت این شرکت است و اگر متقاضی حقوقی برای خرید هما باشد سهم شرکت را می‌فروشیم.

مدیرعامل هما همچنین با بیان اینکه 10 میلیون مسافر پارسال باناوگان هما جا به جا شدند گفت: 5 هواپیمای جدید و مدرن شرقی با طراحی مناسب برای خریداری شده که در سال‌های آینده وارد ناوگان خواهد شد.

حسامی وظیفه هما را ارائه خدمات مناسب به مردم دانست و تأکید کرد: اکنون متوسط عمر ناوگان هما 20 سال است و فرسوده محسوب نمی‌شود در حالی که در خطوط هوایی آمریکا هواپیماهای با عمر 40 سال نیز فعال است.

وی بابیان این که رعایت ایمنی و استاندارد پرواز از مهم‌ترین عوامل به‌کارگیری یک هواپیماست‌، گفت: اگر هواپیما ایمن نباشد سازمان هواپیمایی کشور و فرودگاه‌های مقصد اجازه پرواز و یا فرود به آن نمی‌دهند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ناوگان فعال هما شرایط ایمنی پرواز دارد و پس از کنترل کامل پرواز می‌کند.

کد خبر 21992

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز