همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) از افزایش پروازهای خارجی این شرکت در نوروز خبر داد

سعید حسامی در مصاحبه با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان اینکه در آستانه سال جدید، علاوه بر پرواز به 32 نقطه جهان‌، هشت منطقه دیگر به پرواز های خارجی از جمله تونس‌، کاراکاس‌، مغرب و مالی به مسیرهای پروازهای هما اضافه شده است.

وی اضافه کرد: بیشتر پروازهای داخلی نیز بویژه در نوروز به مسیر تهران - مشهد اختصاص دارد که در این خصوص تمهیدات لازم برای تامین ناوگان و پاسخگویی به مردم پیش بینی شده است.

مدیرعامل شرکت هما اضافه کرد: نرخ بلیت های ایام نوروز هیچ تغییری نکرده است اما درصورت برداشته شدن یارانه سوخت و با افزایش نرخ آن امکان افزایش بهای بلیت درسال اینده وجود دارد.

وی خودکفایی در تعمیرات اساسی انواع هواپیماهای دور پرواز و ثبت‌رکورد بی سابقه 14 ساعت پرواز ممتد از دمشق به کاراکاس در مسیر جدید17 و نیم ساعته (تهران - دمشق - کاراکاس) را از مهمترین موفقیتهای بزرگترین ناوگان حمل و نقل هوایی کشور عنوان کرد و افزود: هم اکنون بادریافت گواهینامه پارت 145 هواپیماهای شرکتهای هواپیمایی داخلی و خارجی‌در این شرکت قابل تعمیر است .

حسامی درباره تاخیر در پروازها نیز گفت : 76 درصد پروازها تاخیر ندارند و 24 درصد پروازها با تاخیر روبرو هستند که با توجه به محدودیت های‌اقتصادی و در مقایسه با سازمانهای هواپیمایی معتبر خارجی آمار مناسبی است.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی همچنین درباره تجهیز ناوگان هوایی کشور گفت: افزون بر 150 میلیون دلار کمک بلاعوض دولت‌، امسال 250 میلیون دلار اعتبار از حساب ذخیره ارزی برای تجهیز ناوگان هوایی‌کشور اختصاص یافت و سال آینده نیز همین مقدار در نظر گرفته شده است .

حسامی افزود: افزایش ناوگان‌، افزایش ایمنی و ارتقاء خدمات به مسافران‌، افزایش پرواز در مسیرهای فعلی و برقراری خطوط جدید پروازی درداخل و خارج کشور و کاهش هزینه های اضافی از مهمترین برنامه‌های هما در سال 86 است.

هما 43 فروند هواپیمای ملکی و اجاره‌ای دارد و هفته گذشته با تصویب شورای اقتصاد 250 میلیون دلا‌ر برای خرید 15 فروند هواپیما به شرکت هواپیمایی جمهوری اسلا‌می(هما)اختصاص یافت

کد خبر 18073

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز