مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: کلیه پروازهای خارجی اعم‌از اروپایی، آسیایی، آفریقایی ‌و غیره تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه‌امام خمینی(ره)، انتقال می‌یابد.

اصغر کتابچی روز شنبه 21 بهمن در آیین افتتاح پروژه رادار تقرب فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی(ره) گفت: درحال حاضر کلیه پروازهای حوزه ‌خلیج‌فارس از این فرودگاه انجام می‌شود و تا ‪ ۱۵‬اسفندماه امسال نیز کلیه پروازهای غیر اروپایی از فرودگاه مهرآباد به این فرودگاه انتقال می‌یابد.

وی با اشاره به‌اینکه با گذشت ‪ ۲۱‬ماه از راه‌اندازی فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره)، بسیاری از نواقص موجود در فرودگاه مرتفع شده‌است، افزود: در زمان حاضر تمهدات خوبی برای بهبود رفت و آمد مسافران صورت گرفته و این فرودگاه در وضعیت مناسبی قراردارد.

وی گفت: در زمان حاضر این فرودگاه برای اولین بار در کشور، به حجم بالایی از مسافران، شامل چهارهزار مسافر در هفته، خدمات‌رسانی می‌کند.

کتابچی با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های کلان کشورهای منطقه در حوزه حمل و نقل هوایی، تصریح کرد: ما نیز باید تلاش کنیم تا سهم بسزایی از بخش هوانوردی و فرودگاههای منطقه را به خود اختصاص دهیم.

وی اضافه کرد: دراین راستا باید حداقل ظرفیت‌های جدیدی بین ‪ ۱۰‬تا ‪۲۰‬ میلیون نفر را در بخش حمل و نقل هوایی و فرودگاهی ایجاد کنیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور با بیان اینکه یکی از آرزوهای ایرانیان، برخورداری فرودگاه امام خمینی‌از یک جایگاه رفیع و با عظمت در صنعت حمل‌ونقل هوایی‌است، گفت: تمام تلاش کارشناسان، متخصصان و مسئولان ذیربط در این رابطه از زمان راه‌اندازی و افتتاح این فرودگاه، انجام این مهم بوده‌است.

وی با تاکید بر اینکه باید به فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) توجه بیشتری شود، افزود: ما تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات و موانع موجود بر سر راه توسعه و رشد صنعت حمل و نقل هوایی به‌کار بسته‌ایم.

وی با اعلام اینکه عملیات‌ها و طرح‌های توسعه فرودگاه امام خمینی به صورت پکیج تهیه و تعریف می‌شود، احداث باند دوم فرودگاه و احداث کارگاه و ترمینال را از دیگر برنامه‌های عملیاتی در این فرودگاه عنوان کرد.

پروژه رادار اپروچ و سیستم اینترنت بی‌سیم فرودگاه‌بین‌المللی‌امام‌خمینی (ره) با حضور وزیر راه‌وترابری و جمعی‌از مسوولان کشوری افتتاح و راه‌اندازی شد.

کد خبر 15462

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز