مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: تعداد پرواز در فرودگاه‌های کشور در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ‪ ۱۹‬درصد افزایش داشته است.

اصغر کتابچی امروز به‌مناسبت روزجهانی مراقبت پرواز( ‪ ۲۸‬مهریا ‪ ۲۱‬اکتبر) اظهار داشت: شرکت فرودگاه‌های کشور سالانه ظرفیت جابه‌جایی ‪ ۶۰‬میلیون مسافر را در ‪ ۵۴‬فرودگاه دارد ، اما در زمان حاضر ‪ ۲۴‬تا ‪ ۲۵‬میلیون مسافر از خدمات فرودگاهی استفاده می‌کنند.

وی بابیان آنکه تنها از ‪ ۳۳‬درصد امکانات فرودگاهی کشور استفاده می‌شود، به شرکتهای هوایی در کشور توصیه کرد، با تامین هواپیماهای بیشتر و افزایش میزان مسافران، از این امکانات استفاده کنند.

کتابچی در ادامه تأکید کرد، با نصب رادار تقرب در فرودگاه‌های مشهد، اصفهان و فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و نصب آن تا پایان سال در فرودگاه‌های کیش و بندرعباس فضای بیشتری از کشور تحت پوشش مراقبت پرواز قرار می‌گیرد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور تصریح کرد، با نصب سیستم‌های کنترلی و راداری مورد نیاز فضای کشور، این شرکت از کاهش درآمد پروازهای عبوری از کشور جلوگیری کرده است.

وی افزود:برای سلامت پروازها و استقرار ایمنی بیشتر درفضای کشور، همکاری نهادها و سازمانهای مرتبط با بخش هوانوردی ضروری است وهماهنگی با نیروهای مسلح در مراقبت از پروازها در فضای کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون عملیات شرکت فرودگاههای کشور نیز در این مراسم گفت: برای کنترل ترافیک هوایی و مراقبت پروازها هم اکنون ‪ ۱۲‬رادار پیشرفته کنترل وسیع فضای کشور را به عهده دارند.

"سیداحمد مومنی رخ" با بیان آنکه از دو ماه پیش کار رادار تقرب فرودگاه -های مشهد و اصفهان به صورت آزمایشی آغاز شده است، افزود: با نصب رادار تقرب فرودگاه کیش در ششم آذرماه سال جاری، تمام فضای خلیج فارس تحت پوشش رادار این فرودگاه و فرودگاه لار قرار می‌گیرد.

به گفته وی، با نصب این سیستم در فرودگاه کیش، تمام هواپیماهایی که از فرودگاههای امارات پرواز می‌کنند ، در فضای خلیج فارس تحت پوشش این رادار قرار می‌گیرند.

معاون عملیات شرکت فرودگاه‌های کشور افزود: هم اکنون سالانه ‪ ۱۸‬میلیون پیام پروازی بر روی سیستم‌های راداری کشور مبادله می‌شود و این نشان‌دهنده ترافیک بالای پروازی در کشور است.

مؤمنی‌رخ تاکید کرد: برای افزایش سلامت پرواز هواپیماهای مسافربری در فضای کشور، با تلاش متخصصان شرکت فرودگاه‌های کشور سیستم "ای‌ ال‌اس "( ‪(ALS‬ فرودگاه سنندج امروز (شنبه) نصب می‌شود و مراحل نصب این سیستم در فرودگاه‌های خرم‌آباد و زاهدان نیز نهایی شده‌است.

کد خبر 6295

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز