علی ابراهیمی: براساس سند چشم انداز ۲۰ ساله پیش بینی شده است تا فرودگاه امام خمینی(ره) به قدرت اول منطقه در حمل و نقل هوایی تبدیل شود.

از سوی دیگر کشور امارات برای احداث ترمینال سوم فرودگاه دوبی ۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری به منظور افزایش ظرفیت مسافر فرودگاه به ۷۰ میلیون نفر را در دستور کار خود قرار داده همچنین تا سال ۲۰۱۲ فرودگاه جدید جبل علی با ظرفیت ۱۲۰ میلیون نفر مسافر و ۳۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری که اکنون در حال احداث است به بهره برداری خواهد رسید.

با این روند و نیمه کاره  ماندن تکمیل فاز اول فرودگاه امام خمینی(ره) که درصورت تکمیل ظرفیت پذیرش ۵/۶ میلیون مسافر را خواهد داشت اهداف پیش بینی شده در سند چشم انداز تا چه حد قابل تحقق است؟!

مدیرعامل شرکت فرودگاه های کشور در نشست خبری روز گذشته خود با خبرنگاران در پاسخ به این پرسش خبرنگار ما گفت: معتقدیم فرودگاه امام خمینی(ره) با توجه به ویژگی هایی که دارد گرچه ممکن است از نظر کمی قادر به جابه جایی مسافر به میزان فرودگاه های منطقه نباشد اما تلاش می کنیم با ارتقاء کیفی خدمات به ۵/۶ میلیون مسافر از طریق جذب منابع دولتی تا ۳ سال آینده زمینه توسعه فرودگاه امام و رقابت با فرودگاه های منطقه فراهم شود.

اصغر کتابچی در حالی خبر از درخواست تأمین ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل فاز نخست فرودگاه امام خمینی(ره) در چارچوب لایحه متمم بودجه داد که پیش از این معاون ساخت و توسعه وزارت راه و برخی دیگر از دستگاه های ذی ربط تخصیص اعتبار برای تکمیل این فرودگاه را با توجه به تحویل آن به شرکت فرودگاه ها منتفی دانسته بود.

وی می افزاید: با رایزنی های انجام  شده این اراده در دولت و مجلس نهم وجود دارد که این فرودگاه را به جایگاه واقعی خود در منطقه برسانیم.

کد خبر 2592

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز