سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ - ۰۸:۳۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر از یک درصد سهام فولاد مبارکه اصفهان دوشنبه 21 اسفند 85 در بورس تهران عرضه شد.

در این روز یک درصد معادل 50 میلیون سهم این شرکت در بورس به فروش  گذاشته شد.
عرضه 474 میلیون سهم این شرکت نیز در تاریخ 20 اسفند 85 در تالارهای مبادلات سهام انجام شد.

قرار است باقی سهام فولاد مبارکه نیز طی سه روز کاری آینده در بورس عرضه شود.

در همین رابطه  سید مهدی عقدایی، معاون واگذاری سازمان خصوصی‌سازی، طی گفت و گویی به ایسنا گفت: با توجه به اعمال محدوده نوسان دو درصدی و فشار خرید، هر سهم فولاد مبارکه با قیمت  یک هزار و 938 ریال معامله می شود.

عقدایی دلیل استقبال از سهام فولاد مبارکه را وجود معدن و سود خوب آن عنوان کرد و افزود: با توجه به این‌که سهام فولاد مبارکه از شرکت‌های مشمول صدر اصل 44 قانون اساسی است و دولت نیز به حمایت از این شرکت می‌پردازد، بنابراین استقبال خوبی از آن به عمل آمده است. 

معاون واگذاری سازمان خصوصی سازی در ادامه با اشاره به این‌که با اتمام پنج درصد از سهام فولاد مبارکه سازمان خصوصی‌سازی برای سال 85 برای بورس عرضه‌ دیگری نخواهد داشت، خاطرنشان کرد: در سال 86 دیگر شرکت‌های مشمول اصل 44، بانک‌ها، بیمه‌ها، شرکت‌های مخابراتی، شرکت‌های وزارت نفت را داریم که سعی می‌کنیم درآمد خصوصی‌سازی با این واگذاری‌ها تحقق پیدا کند.

او درباره میزان واگذاری سهام فولاد مبارکه در قالب سهام عدالت گفت: در مرحله اول واگذاری 25 درصد از سهام فولاد مبارکه در راستای سهام عدالت واگذار خواهد شد و تا 40 درصد این واگذاری در قالب سهام عدالت انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه بحث تبانی و مانند آن درباره سهام مپنا منتفی است و مساله در واقع نوعی هم‌گرایی بین کارگزاران بوده است، ادامه داد: در آغاز سال جدید بار دیگر سهام شرکت مپنا عرضه خواهد شد.

کد خبر 17626

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز