پنجشنبه ۱۰ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ادامه تحقیقات مرتبط با رسوایی شنود تلفنی در انگلیس باعث شد رئیس بخش ارتباطات پلیس لندن نیز استعفا دهد.

Fedorcio

به گزارش فارس، خبرگزاری فرانسه خبر داد تحقیقات مرتبط با رسوایی شنود تلفنی باعث شد رئیس بخش ارتباطات پلیس لندن نیز استعفا دهد.

به گزارش این خبرگزاری، پلیس پایتخت انگلیس روز پنجشنبه تصمیم گرفت «دیک فدریکو»، مدیر ارتباطات این اداره، باید تحت دادرسی انظباطی قرار گیرد.

علت این تصمیم اداره پلیس این بود که طبق شواهد، وی امتیاز یک قرارداد را به یکی از مدیران اجرایی اسبق روزنامه رابرت مردوخ (روپرت مرداک)، موسوم به "نیوز آو د ورلد" واگذار کرده بود.

more

 ماجراهای آقای مرداک

more  انتشار پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد

«هیئت مستقل شکایات اداره پلیس» تصمیم گرفت «فدریکو» باید به خاطر به خدمت گرفتن «نیل والیس» به سوالات این هیئت پاسخ دهد.

«نیل‌والیس» یکی از سردبیران اسبق «نیوز او د ورلد» بود که هنگام استعفای رئیس پلیس لندن در جولای سال گذشته افشا شد سالها به عنوان مشاور در این اداره به خدمت گرفته شده بود. ارتباط وی با مقامات ارشد اداره پلیس به شبهات زیادی در مورد نفوذ نشریه «نیوز او د ورلد» و عوامل «رابرت مردوخ» در پلیس لندن دامن زد. در پی تصمیم این هیئت، «فدریکو» از سمت خود استعفا داد.

شنودهای تلفنی که در چند سال گذشته توسط روزنامه ها و نشریات متعلق به «رابرت مردوخ» انجام گرفته به رسوایی بزرگی در انگلیس تبدیل شده است. به گفته پلیس انگلیس، تلفن‌های حدود چهار هزار نفر از مردم، اعضای خانواده سلطنتی انگلیس، چهره های مشهور دنیای هنر و ورزش، خانواده های سربازان کشته شده در جنگ افغانستان و قربانیان جرایمی مانند قتل، شنود شده است.

متعاقب افشای استراق سمع هفته نامه "نیوز آو د ورلد" از پیام های صوتی افراد مشهور، ورزشکاران، سیاستمداران، دو تن از افسران ارشد پلیس لندن در فوریه سال جاری استعفا دادند؛ مردوخ نیز شرکت خبری "نیوز کورپوریشن" 168 ساله خود را تعطیل کرد.

کد خبر 164322
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز