همشهری‌آنلاین: فشارها بر جرمی هانت (Jeremy Hunt) وزیر فرهنگ بریتانیا برای استعفا افزایش یافته است. اما دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس می‌گوید در کنار وزیر فرهنگ خود می‌ایستد.

Jeremy Hunt

ماجرا در واقع از آن‌جایی شروع شد که روپرت مرداک غول رسانه‌ای جهان در روز چهارشنبه در کمیسیون تحقیق رسوایی شنود تلفنی در انگلیس حضور یافت تا درباره نقش رسانه‌های خودش در این رسوایی و همچنین ارتباطات نزدیک و طولانی‌اش با مقامات انگلیسی توضیح دهد.

پس از افشای نقش دفتر وزیر فرهنگ بریتانیا در پرونده مزایده شرکت تلویزیونی بی اسکای بی متعلق به مرداک حالا  فشارها بر جرمی هانت، وزیر فرهنگ بریتانیا برای استعفا افزایش یافته است.

به گزارش یورونیوز هانت متهم شده است که به طور مخفیانه از تلاش شرکت تحت مدیریت روپرت مرداک برای تصاحب کامل شرکت بی اسکای بی حمایت کرده است. شرکت نیوز کورپوریشن حدود چهل درصد سهام بی اسکای بی را در اختیار دارد و از دو سال قبل تلاش فراوانی می‌کرد تا شصت درصد باقیمانده را هم تصاحب کند.

Jeremy Hunt was following the example set by his boss

ایمیل‌های منتشر شده در جلسه بررسی اخلاق رسانه‌ای در بریتانیا حاکی از آن است که دفتر وزیر فرهنگ بریتانیا به طور پیوسته اطلاعاتی را در اختیار مشاوران شرکت نیوز کورپوریشن متعلق به مرداک قرار می‌داده است.

افشای این مساله یکی از دستیاران وزیر فرهنگ را مجبور به استعفا کرد. یک نشریه انگلیسی اعلام کرده است که مرداک در صدد انتقام‌گرفتن از کامرون است

اما پس از رسوایی مربوط به شنود تلفنی یکی از هفته نامه‌های زیرمجموعه نیوزکورپوریشن (نیوز آو د ورلد) در سال گذشته، این شرکت از تصاحب کامل بی اسکای بی صرف نظر کرد.

کد خبر 167866
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز