شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۰۶:۱۳
۰ نفر

پلیس لندن فهرستی از ۴هزارنفر را شناسایی کرده که ممکن است تلفن‌هایشان شنود شده باشد. در میان این افراد هنرپیشه‌ها، ستاره‌های ورزشی، سیاستمداران و قربانیان جرم و جنایت دیده می‌شوند.

روزنامه

 

more

 ماجراهای آقای مرداک

هیو گرانت (بازیگر)، مکس کلیفورد (ناشر)، استیو کوگان (کمدین)، سینامیلر (هنرپیشه)، بوریس جانسون (شهردار لندن)، اندی گری (کارشناس فوتبال) و پل گاسکوئین(فوتبالیست) ازجمله این افراد هستند.گفته می‌شود که پیام‌های تلفنی میلی داولر، نوجوان مقتول و والدین هولی ولز و جسیکا چپمن، دختران مقتول دبیرستان سوهام نیز شنود شده‌است.

پیام‌های تلفنی بستگان سربازان کشته شده بریتانیایی و بستگان قربانیان حادثه تروریستی لندن در سال ۲۰۰۷ نیز احتمالا شنود شده است.همچنین گفته می‌شود که یک مامور پلیس به روزنامه اخبار جهان پیشنهاد داده که دفترچه تلفن حاوی تلفن‌های اعضای خاندان سلطنتی و کارمندان آنها را به این روزنامه بفروشد. دیوید کامرون، نخست‌وزیر بریتانیا، ادعاها درباره شنود تلفن میلی داولر را حقیقتا وحشتناک توصیف کرده است.

چگونگی هک تلفن‌ها

گوشی‌های موبایل، سابقا با یک پین (Pin) پیش فرض 4رقمی همراه بودند و مشتری‌ها باید این پین‌ها را تغییر می‌دادند، ولی کمتر کسی این کار را می‌کرد. خبرنگاران مطبوعات عامه‌پسند و بازرس‌های خصوصی می‌توانستند به این شماره زنگ بزنند و اگر تلفن جواب نمی‌داد، پین پیش فرض را وارد می‌کردند و به پیام‌های تلفنی شخص دسترسی می‌یافتند.

این کار برای تهیه گزارش‌های اختصاصی صورت می‌گرفت. در میان مطبوعات سراسری در بریتانیا رقابت، بسیار شدید است و گفته می‌شود که برخی گزارشگرها و خبرنگارها، تحت فشارهای شدید، مرزهای قانونی را زیرپا گذاشته‌اند.اولین بار در سال 2005 معلوم شد که خبرنگاران نشریه اخبار جهان با شنود و هک تلفن‌های خصوصی، گزارش و اخبار اختصاصی خود را صید می‌کنند. در نوامبر سال ۲۰۰۵ این نشریه، خبری درباره آسیب زانوی ویلیامز، نوه ملکه انگلیس چاپ کرد.

کارآگاهان فایل‌هایی را در خانه مولکر، خبرنگار نشریه اخبار جهان و نویسنده خبر آسیب زانوی نوه ملکه، بازیابی کردند که به فهرستی بلندبالا از شخصیت‌های معروف و چهره‌های شناخته شده اشاره داشت.

کد خبر 141637

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز