پنجشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۸
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: روپرت مرداک غول رسانه‌ای جهان بابت ناتوانی در جلوگیری از دسترسی غیر قانونی به اطلاعات تلفن‌های همراه در روزنامه متعلق به وی پوزش خواست.

مرداک پس از دو روز تحمل بازجویی‌های قضایی با پوزش بابت وقوع این رسوایی تصریح کرد برای پوشاندن و جلوگیری از افشای این رسوایی، فعالیت‌هایی غیر قانونی صورت گرفته است و این فعالیت‌ها از چشم وی «پنهان نگاه داشته شده است.»

مرداک و فشارها بر وزیر فرهنگ بریتانیا برای استعفا / حضور مرداک در کمیسیون تحقیق رسوایی شنود تلفنی در انگلیس / انتشار پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد/ عکس / چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای/ ماجراهای آقای مرداک/  

بـه گـزارش خبرگزاری آلمان از لندن، رسوایی دسترسی غیر قانونی به اطلاعات و مکالمات تلفن‌های همراه توسط روزنامه نیوز آو د ورلد که مرداک صاحب آن است باعث شد تا وی «صدها میلیون دلار» خسارت ببیند و اعتبار رسانه‌ای خود را برای همیشه از دست بدهد. این نشریه سال گذشته تعطیل شد و حدود دویست تن از کارکنان آن بیکار شدند.

رسوایی‌های رسانه‌ای مرداک همچنین آینده روزنامه عامه پسند سان را مورد تهدید قرار داده است. مسئولان و روزنامه نگاران این نشریه به فساد مالی و تبانی با مقامات دولتی متهم شده‌اند.

مرداک در این باره گفت: «تنها کاری که می‌توانم انجام دهم، عذرخواهی از مردم به ویژه از کارکنان بی‌گناه نشریه نیوز آو د ورلد است که شغل خود را از دست داده‌اند.

کد خبر 167933
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز