سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: امروز کاربرانی که قصد وارد شدن به سایت روزنامه سان را داشتند، با خبر مرگ راپرت مرداک، صاحب شرکت نیوز کورپ روبرو شدند.

به گزارش رویترز، هکرهای گروه Lulz که پیشتر حملاتی علیه شرکت سونی، FBI و سازمان CIA‌ انجام داده‌بودند، با دستکاری وب‌سایت روزنامه انگلیسی سان کاربران آن را به وب‌سایت دیگری می‌فرستادند که در آن خبر کذب مرگ راپرت مرداک درج شده‌بود.

در این خبر آمده جسد راپرت مرداک بعد از اینکه وی با خوردن قرص خودکشی کرده در منزلش پیدا شده‌است.

این حمله کمتر از یک هفته بعد از افشا شدن جنجال رسانه‌ای شنود و هک کردن تماس‌های تلفنی افراد معروف در انگلیس توسط خبرنگاران روزنامه سان و News of the World اتفاق افتاد.

فلش  پیشینه ماجرا را اینجا بخوانید: نقض حریم خصوصی و اخلاق روزنامه‌نگاری در انگلیس

فلش  استعفای رئیس‌پلیس لندن به‌دلیل رسوایی شنود

فلش  بروکس بازداشت شد

هر دوی این روزنامه‌ها زیر مجموعه امپراطوری رسانه‌ای راپرت مرداک به نام News Corp. هستند.

گفتنی‌است در پی این رسوایی که در آن دست بسیاری از سیاستمداران و مقامات ارشد پلیس نیز رو شده‌است، رئیس پلیس لندن استعفا داد و ربکا بروکس مدیر اجرایی سابق موسسه نیوز اینترنشنال دستگیر شد.

گروه هکرهای Lulz که پیشتر در بزرگترین حمله سایبری تاریخ میلیون‌ها نمایه کاربران شرکت سونی را هک کردند، روز دوشنبه در صفحه توییتر خود خبر نفوذ به وب‌سایت روزنامه Sun و News of the World را اعلام کردند.

یکی از اعضای این گروه در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده که ایمیل‌ها و اطلاعات ورود به وب‌سایت روزنامه سان نیز توسط این گروه به دست آمده‌است.

کد خبر 140698

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز