همشهری‌آنلاین: نخست وزیر بریتانیا در ارتباط با رسوایی رسانه‌ای راپرت مرداک از استخدام مشاور سابق خود ابراز تاسف کرد

cameron

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در جلسه فوق‌العاده پارلمان این کشور درباره ماجرای شنود غیرقانونی پیام‌های تلفنی گفت اگر از قبل می‌دانست که نام اندی کُلسون، مشاور رسانه‌ای سابقش در این پرونده مطرح می‌شود، او را استخدام نمی‌کرد.

 

more

  افشای روابط نزدیک نخست وزیر انگلیس با امپراتوری رسانه‌ای مرداک

به گزارش رادیو دولتی انگلیس کامرون که در این جلسه بارها درباره استخدام آقای کُلسون، یکی از سردبیران سابق هفته نامه نیوز او د ورلد (اخبار جهان) به عنوان مشاور خود مورد سوال قرار گرفت، گفت که اگر معلوم شود که آقای کلسون درباره دخالتش در ماجرای شنود تلفنی به او دروغ گفته است، "عمیقا عذرخواهی خواهد کرد."

 more  انتشار  نیوز آو د ورلد پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد

در مقابل، اد میلیبند، رهبر حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت در این‌ باره گفت "تلاش‌های عمدی برای پنهان کردن حقیقت" انجام شده است.

آقای میلیبند گفت هشدارهای مکرر به آقای کامرون درباره شایستگی اندی کلسون برای تصدی مقام مشاور رسانه‌ای نخست وزیر نادیده گرفته شده است.

تحقیقات گسترده‌تر خواهد شد

نخست وزیر بریتانیا گفت تحقیقات درباره شنود غیرقانونی پیام‌های تلفنی گسترده‌تر خواهد شد تا علاوه بر بررسی روابط میان پلیس، رسانه‌ها و سیاستمداران، عملکرد بعضی افراد مشخص در این سه بخش نیز مورد تحقیق قرار گیرد.

پیش از برگزاری این جلسه یک کمیته منتخب از نمایندگان پارلمان بریتانیا با انتشار گزارشی، از عملکرد مقامات پلیس و نیز مؤسسه نیوزاینترنشنال، متعلق به راپرت مرداک (Rupert Murdoch)، در روند رسیدگی به رسوایی شنود تلفنی، به شدت انتقاد کرد.

more

 ماجراهای آقای مرداک

در این گزارش، مقامات نیروی پلیس متروپولیتن (پلیس لندن) به ارتکاب "مجموعه‌ای از قصور و کوتاهی" در روند تحقیقات درباره شنود تلفنی متهم شده‌اند.

کمیته امور داخلی مجلس عوام بریتانیا همچنین از "اقدامات عمدی گروه رسانه‌ای نیوزاینترنشنال برای بی‌نتیجه ماندن تحقیقات اصلی" درباره شنود تلفن‌ها در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ انتقاد کرده است.

کد خبر 140850

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز