همشهری‌آنلاین: نخست وزیر انگلیس به گزارش تحقیق درباره عملکرد مطبوعات انگلیس که یک گزارش دو هزار صفحه‌ای است واکنش نشان داد. قاضی لوسون گفته است رسانه‌های بریتانیا "دهه‌ها است که زندگی آدم‌های بی‌گناه را به هم می‌زنند."

به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی؛ دیوید کامرون در اظهاراتی در مجلس عوام انگلیس درباره گزارش کمیته تحقیق درباره عملکرد مطبوعات انگلیس و رعایت اخلاقیات روزنامه‌نگاری در آنها گفت: من از لرد لوسون (Sir Brian Henry Leveson) درخواست کرده بودم که تحقیقی مستقل انجام دهد. تحقیق و پیشنهادات لرد لوینسون در سه عرصه است؛ روابط بین مطبوعات و پلیس، روابط بین مطبوعات و سیاستمداران و روابط بین مطبوعات و مردم سه عرصه‌ای هستند که لرد لوسون درباره آنها تحقیق کرد.

The Leveson Inquiry

نخست وزیر انگلیس در ادامه به تشریح این سه رابطه پرداخت که لرد لوسون آنها را بررسی کرده بود. کامرون سپس به یافته‌ها و پیشنهادات مطرح شده در گزارش، واکنش نشان داد. اما در همین حال اد میلیبند، رهبر حزف مخالف کارگر، گفته است دولت باید این گزارش را جدی‌تر بگیرد و تا سال ۲۰۱۵ نظام نظارتی جدید را به راه بیندازد.

قاضی لوسون درباره عملکرد رسانه‌های بریتانیا گفته است برای بالا نگه داشتن استانداردهای رسانه‌های بریتانیا باید نظارت مستقل بر رسانه‌ها افرایش یابد. رسانه‌های بریتانیا "دهه‌ها است که زندگی آدم‌های بی‌گناه را به هم می‌زنند."

در همین حالا یورونیوز یادآور خبر داد برایان لوسون، قاضی ارشد بریتانیایی، گزارش انتقادی و پیشنهادی خود در خصوص چگونگی نظارت بر مطبوعات و رسانه‌های این کشور را منتشر کرد.

این گزارش دو هزار صفحه‌ای بدنبال رسوایی شنود غیرقانونی مکالمات تلفنی توسط هفته نامه نیوز آو د ورلد (اخبار جهان) و نیز رسوایی ببار آمده توسط یکی از مجریان سابق بی‌بی سی، منتشر می‌شود.

اعمال کنترل توسط خود مطبوعات و رسانه‌ها و نقش و حمایت قانون، از یافته‌ها و راهکارهایی است که آقای لوسون می‌گوید باید بر رسانه‌های بریتانیا حاکم شود.

کد خبر 192732
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز