همشهری آنلاین: روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی آورده که وزیران دولت انگلیس و شخص دیوید کامرون از زمان انتخابات 2010 انگلیس تاکنون 23 بار با مدیران ارشد شرکت گوگل جلسه داشته‌اند.

cameron

به گزارش این وب‌سایت دیلی تلگراف، این نشست‌ها ماهی یکبار برگزار شده و دیوید کامرون سه بار و جورج آزبورن، وزیر خزانه داری چهار جلسه تاکنون با مدیران ارشد شرکت گوگل داشته‌اند.

از طرفی اد ویزی وزیر فرهنگ و جرمی هانت مشاور نخست وزیر در امور فرهنگی که هم اکنون در مورد ارتباط با پرونده راپرت مرداک و شرکت نیوز کورپ تحت بازرسی است به ترتیب هفت و چهار بار در این جلسات شرکت کرده‌اند.

تحقیقات مطبوعات انگلیس نشان می‌دهد دولت انگلیس و شرکت آمریکایی گوگل در زمینه‌های "حساس" که هنوز محتوی آن منتشر نشده است با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر شده که ارتباط دولت کامرون و پرونده جنجالی شرکت نیوز کورپ هنوز در حال بررسی است و هفته گذشته نیز جزئیاتی از تماس‌های کامرون و ربکا بروکس، مدیر عامل سابق موسسه نیوز اینترنشنال منتشر شد.

فلش در مورد پرونده نیوز کورپ در انگلیس بیشتر بخوانید: ماجراهای آقای مرداک

ارتباط کامرون با گوگل سوالات مختلفی در بین رسانه‌های انگلیس و منتقدان دولت ایجاد کرده‌است.

more

 افشای روابط نزدیک نخست وزیر انگلیس با امپراتوری رسانه‌ای مرداک

هلن گودمن، سخنگوی رسانه‌ای حزب کارگر انگلیس در مصاحبه‌ای گفته: "اینکه وزیران دولت نظر شرکت‌ها را در زمینه‌های مختلف بدانند عادی است اما جلسه‌های ماهیانه با شرکتی مانند گوگل شبیه یک امتیاز غیرعادی است که شرکت‌های کوچک‌تر حتی در خواب هم نمی‌بینند. وزرای دولت باید در این مورد پاسخگو باشند."

روزنامه دیلی میل در گزارش خود از یک اتفاق دیگر پرده برداشته و اعلام کرده که گوگل با تغییر مرکز اصلی خود در انگلیس به ایرلند که درصد مالیات کمتر است احتمالاً دچار تخلف شده باشد.

از طرفی یک سخنگوی گوگل اعلام کرده: "ارتباط دولت بریتانیا با شرکت‌هایی که به نحوی در زندگی شهروندانش تأثیر دارند کاملاً درست است. دولت بریتانیا در آینده فهرست این جلسات را منتشر خواهد کرد."

چندین سخنگوی حزب محافظه کار انگلیس نیز این جلسات را عادی معرفی کرده‌اند و حساسیت رسانه‌ها در این مورد را بی دلیل خوانده‌اند.

 همچنین وب‌سایت خبری Cnet در پایان گزارش خود از این ماجرا نوشته که استیو هیلتون، نزدیک‌ترین مشاور دیوید کامرون همسر ریچل واتسون مدیر کل ارتباطات گوگل است.

کد خبر 171102
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز