یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: پس از شکست تحقیرآمیز حزب محافظه‌کار در انتخابات شوراهای انگلیس، این احتمال وجود دارد که "دیوید کامرون" از رهبری این حزب کنار گذاشته شود.

احتمال برکناری کامرون از رهبری حزب محافظه کار انگلیس

به گزارش فارس به نقل خبرگزاری رویترز، پس از شکست تحقیرآمیز حزب محافظه‌کار به رهبری دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس، این احتمال وجود دارد که وی از رهبری این حزب کنار گذاشته شود.

"نادینه دوریس" نماینده منتقد حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس، هشدار داد که ممکن است دیوید کامرون به دلیل عملکرد ضعیف و شکست تحقیرآمیز این حزب در انتخابات شوراها در انگلیس، از رهبری حزب محافظه‌کار کنار گذاشته شود، تا از شکست این حزب در انتخابات سراسری جلوگیری شود.

ماه جاری ضعیف‌ترین و بدترین ماه کاری دیودید کامرون در دولت ائتلافی انگلیس بوده است. بودجه ضعیف و جانبدارانه‌ای که از سوی دولت وی ارائه شد که به نظر می‌آید به نفع ثروتمندان انگلیس تنظیم شده، بازگشت رکود اقتصادی به انگلیس، و از دست دادن 405 کرسی حزب محافظه‌کار در انتخابات شوراهای محلی، موجب شده تا برخی از اعضای این حزب متقاعد شوند که کامرون و جورج آزبورن وزیر دارایی وی، صلاحیت و استراتژی لازم برای پیروزی در انتخابات سال 2015 انگلیس را ندارند.

برکناری کامرون از رهبری حزب نیازمند جلب 46 رای از اعضای حزب است، که دوریس بر این عقیده است که تعداد مخالفین کامرون تا کریسمس به حد کافی می‌رسد.

کد خبر 169335
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز