همشهری آنلاین: روپرت مرداک از ریاست هیئت مدیره تعدادی از بخش‌های کلیدی شرکت نیوزکورپ اینترنشنال از جمله چندین نشریه معروف انگلیسی استعفا داد.

murdoch-resign

به گزارش واشنگتن‌پست، این بخش‌ها شامل بزرگ‌ترین روزنامه‌های انگلیسی و آمریکایی این شرکت می‌شود.

همچنین وی هفته گذشته از مدیریت شرکت‌های NI Group، Times Newspaper Holding و News Corp. Investments در انگلیس استعفا داده‌است. این شرکت‌ها مدیریت چندین نشریه از جمله روزنامه‌های The Sun، The Times‌ و The Sunday Times را در دست دارند.

اما هنوز معلوم نیست مرداک کدام بخش‌های نیوزکورپ در آمریکا را ترک کرده است. روزنامه تلگراف روز شنبه گزارش داد که کمیسیون تجارت و اوراق بهادار آمریکا از ارائه اطلاعات در این زمینه تاکنون خودداری کرده‌است.

info

نیوزکورپ در بیانیه‌ای این حرکت مرداک را تنها یک خانه تکانی و تغییرات مدیریتی ساده خوانده‌است.

از طرفی پیشتر این شرکت در بیانیه‌ای اعلام کرده‌بود که قصد دارد بخش نشریات خود که شامل روزنامه‌های مانند وال‌استریت ژورنال می‌شود را از بخش رسانه‌های تفریحی و سرگرمی جدا کند.

با این حال تعدادی از تحلیل‌گران عقیده دارند استعفای مرداک از مدیریت بعضی نشریات انگلیسی می‌تواند تلاش برای فاصله گرفتن از جنجال‌های پیرامون پرونده هک کردن تماس‌های تلفنی باشد.

این پرونده سال گذشته در پی افشای نقش روزنامه News of the World در هک کردن تماس‌های تلفنی سیاست‌مداران و افراد مشهور انگلیسی شکل گرفت و با ادامه تحقیقات هر چند وقت یکبار ابعاد جدیدی از دست داشتن افرادی مانند مدیران نیوز کورپ، افراد کلیدی پلیس لندن و سیاست‌مداران انگلیسی در آن افشا می‌شود.

more پرونده همشهری آنلاین در مورد رسوایی شرکت نیوزکورپ در انگلیس را از اینجا دنبال کنید.

کد خبر 178373

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز