یکشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۰ - ۱۱:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: وزیر امور خارجه بریتانیا در پی انتشار اخبار مبنی بر روابط نزدیک دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا با برخی از مسئولان روزنامه متوقف شده نیوز آو د ورلد، از او دفاع کرد و گفت این روابط را دلیلی برای شرمساری نمی‌داند.

william hague

دیوید کامرون در ۱۵ ماه اول پس از تصدی پست نخست وزیری ۲۶ بار با مسئولان رده بالای موسسه خبری نیوز اینترنشال متعلق به راپرت مرداک ملاقات داشته که متهمان مربوط به جاسوسی مکالمات تلفنی مردم هم در میان آن‌هاهستند.

more

  پیشینه ماجرا: نقض حریم خصوصی و اخلاق روزنامه‌نگاری در انگلیس

more

  عکس / چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای

رادیو دولتی انگلیس گفت دفتر نخست‌وزیری بریتانیا اعلام کرده است که اندی کلسون، از سردبیران سابق هفته‌نامه نیوز آو د ورلد در ماه مارس امسال، بعد از آن که از سمتش به عنوان مدیر ارتباطات نخست‌وزیر بریتانیا استعفا کرد، در چکرز، اقامتگاه غیررسمی نخست وزیر بریتانیا، به سر برده است.

more  انتشار  نیوز آو د ورلد پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد

آقای کلسون در پی بالا گرفتن انتقادها در رابطه با شنود پیام های تلفنی توسط خبرنگاران روزنامه "نیوز آو د ورلد" در زمان سردبیری او در این روزنامه، با این استدلال که تحت فشارهای موجود امکان فعالیت سیاسی برای او ممکن نیست از سمت خود کناره گیری کرد.

اکنون ویلیام هیگوزیر امور خارجه بریتانیا از اقدام نخست وزیر در پذیرایی از اندی کلسون در اقامتگاه غیر رسمی دفاع کرده است.

همچنین فهرست مهمانان آقای کامرون در اقامتگاه غیررسمی‌اش نشان می‌دهد که او در سال 2010، دو بار با ربکا بروکس، یکی دیگر از سردبیران سابق "نیوز آو د ورلد" و "جیمز مرداک"، پسر روپرت مرداک دیدار کرده است.

آقای هیگ در گفتگو با شبکه چهار رادیو بی بی سی گفت که دیوید کامرون با دعوت از اندی کلسون قصد داشته که از خدمات چند ساله او قدردانی کند.

وزیر خارجه بریتانیا از این اقدام به عنوان یک عمل "انسانی" یاد کرده و آن را "بعد مثبت" شخصیت آقای کامرون دانسته است.

اندی کلسون هفته گذشته در پی تحقیقات پلیس در مورد بحران شنود پیام های تلفنی در بریتانیا بازداشت و سپس با سپردن وثیقه آزاد شد.

آقای هیگ در مورد دیدارهای دیوید کامرون با مسئولان شرکت خبری نیوز اینترنشنال گفت که به اعتقاد او روابط آقای کامرون با مسئولان این شرکت تفاوتی با روابط نخست وزیران پیشین بریتانیا با این افراد نداشته است.

در واکنش به اخبار مربوط به ارتباط نخست وزیر بریتانیا با مسئولان نیوز اینترنشنال، لرد پرسکات از حزب اقلیت کارگر گفت که دیوید کامرون با روپرت مرداک و سازمان او روابط درهم تنیده ای دارد.

ایوان لوییز، از حزب کارگر هم گفت که افشای روابط نخست وزیر با مسولان نیوز اینترنشال تایید کننده ضعف او در قضاوت است.

Rupert Murdoch

قرار است روپرت مرداک و پسرش جیمز مرداک در کنار ربکا بروکس این هفته با حضور در پارلمان بریتانیا به سئوالات نمایندگان در ارتباط با پرونده شنودهای تلفنی پاسخ دهند.

کد خبر 140495

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز