همشهری آنلاین: رهبر حزب کارگر انگلیس خواستار بازنگری در قوانین رسانه‌ای انگلیس شد و گفت امپراتوری مرداک باید نابود شود.

اد میلیبند

more

  پیشینه ماجرا: نقض حریم خصوصی و اخلاق روزنامه‌نگاری در انگلیس

more

  عکس / چهره به چهره با یک غول رسانه‌ای

به گزارش فارس، اد میلیبند  در مصاحبه با هفته نامه آبزرور انگلیس خواستار نابودی امپراتوری رسانه‌ای راپرت مرداک از طریق مداخله چشمگیر در پرونده شنود غیرقانونی شهروندان انگلیسی شد.

اد میلیبند همچنین خواهان اصلاح قوانین مربوط به مالکیت رسانه‌ها در انگلیس شد تا از تمرکز خطرناک قدرت در دستان راپرت مرداک کاسته شود.

وی که در هفته گذشته خواستار انصراف مرداک از خرید شبکه اسکای نیز شده بود گفت که سهم مرداک، مالک شرکت نیوز اینترنشنال در بازار رسانه‌های انگلیس به طور ناسالمی زیاد است و این منجر به سوء استفاده از قدرت شده است.

نیوز اینترنشنال یکشنبه برای بار دوم اقدام به چاپ آگهی‌های عذرخواهی در مطبوعات انگلیس کرد.

هفته نامه 168 نیوز آو د ورلد که متعلق به این شرکت بود در پی متهم شدن خبرنگارانش به شنود مکالمات تلفنی شهروندان انگلیسی یکشنبه هفته گذشته تعطیل شد. 

more  انتشار  نیوز آو د ورلد پر فروش‌ترین هفته‌نامه انگلیس متوقف شد

این در حالی است که 39 درصد از سهام شرکت تلویزیونی و نشریات سان، ساندی تایمز و تایمز همچنان در زیر مجموعه مرداک قرار دارند.

مرداک علاوه بر این دارای یک امپراتوری رسانه ای در آمریکا و استرالیا است. شبکه خبری فاکس نیوز و روزنامه وال استریت ژورنال از دارایی‌های شرکت نیوز کورپریشن، متعلق به مرداک است.

میلیبند در ادامه مصاحبه با آبزرور گفت: زمانی که یک نفر قادر است بیشتر از 20 درصد روزنامه‌ها، شبکه‌های تلویزیونی اسکای و شبکه خبری اسکای را در اختیار داشته باشد، باید وضع را بررسی کنیم.

رهبر حزب کارگر انگلیس گفت قوانین فعلی برای دوران دیجیتال قدیمی شده‌اند.

کد خبر 140494

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز