همشهری آنلاین: روپرت مرداک ۸۳ ساله مالک شرکت فاکس قرن بیستم پیشنهاد خرید شرکت «تایم وارنر» را داده است که اگر با موفقیت همراه شود، او را به قدرتمندترین فرد در عرصه رسانه‌های آمریکا تبدیل می‌کند.

مرداک

رویترز نوشت: تایم وارنر مالک شبکه کابلی اچ بی او (HBO) و شرکت سینمایی برادران وارنر، پیشنهاد 80 میلیارد دلاری روپرت مرداک را رد کرده است اما بعید به نظر می رسد که ˈمرداکˈ از تصمیم خود دست بکشد.

کارشناسان اعتقاد دارند که وی رقم پیشنهادی را افزایش خواهد داد و بخش نقدی معامله (40 درصد) را هم خواهد افزود.

شرکت فرضی «فاکس - تایم وارنر» شامل مجموعه ای از بزرگترین شبکه های رسانه ای و ورزشی ایالات متحده آمریکا خواهد بود و می تواند روی شرکت های پخش رسانه هم تاثر بگذارد.

مخالفان می گویند ˈمرداکˈ ارزش تایم وارنر را دستکم گرفته است و از این انتقاد می کنند که نه تنها سهام بخش ˈفاکسˈ در چنین معامله ای 60 درصد خواهد بود بلکه مالکان کنونی تایم وارنر را هم از حق رای در هیات مدیره محروم می کند و قدرت به طور کامل در اختیار ˈروپرت مرداکˈ و پسرانش قرار خواهد گرفت.

براساس برآورد ˈفاکسˈ، شرکت حاصل از ادغام این دو موسسه سالانه 60 میلیارد دلار درآمد خواهد داشت ضمن آنکه سالانه یک میلیارد دلار نیز در هزینه ها صرفه جویی خواهد کرد.

موسسه های بانکی و اعتباری JP Morgan Chase و Centerview Partners مشاوران مالی ˈفاکسˈ و موسسه بانکی و اعتباری Citigroup مشاور مالی ˈتایم وارنرˈ است. این موسسه ها می توانند نیازهای مالی چنین معامله ای را برآورد کنند.

شبکه های ˈسی ان انˈ و ˈاچ بی اوˈ، شرکت سینمایی ˈبرادران وارنرˈ و شرکت انیمیشن سازی ˈهانا بارباراˈ از زیرمجموعه های ˈتایم وارنرˈ هستند.

شبکه های تلویزیونی «فاکس»، شرکت سینمایی «فاکس قرن بیستم» و شماری از روزنامه های آمریکایی، از جمله وال استریت ژورنال متعلق به روپرت مرداک است.

کد خبر 266193

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha