جمعه ۱ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: تیم ملی فوتبال ژاپن با یک یار کمتر موفق شد تیم ملی فوتبال قطر را از پیش رو بردارد و راهی مرحله نیمه نهایی شود.

فوتبال

به گزارش ایرنا از دوحه قطر، تیم ملی ژاپن در پایان وقت قانونی این دیدار موفق شد با نتیجه 3 بر 2 تیم فوتبال قطر میزبان پانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا را از پیش رو بردارد.

نیمه اول این دیدار با تساوی یک بر یک ژاپن و قطر در ورزشگاه الغرافه قطر به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال قطر در دقیقه 13 نیمه اول این دیدار موفق شد با فرار سباستین سوریا بازیکن اروگویه ای خود یک بر صفر از تیم مدعی ژاپن پیش بیفتد.

این گل در حالی به ثمر رسید که تیم قطر به دلیل مصدومیت یکی از بازیکنان خود، 10 نفره بازی می کرد.

پس از این گل، تیم ژاپن بازی را در اختیار گرفت و پس از چند حمله پی در پی موفق شد در یک حمله همه جانبه با ضربه سر شینجی کاگاوا بازیکن باشگاه بورسیا دورتمند آلمان در دقیقه 28 بازی را به تساوی بکشاند.

تلاش دو تیم در شرایطی که ژاپنی ها خطرات بیشتری را بوجود آوردند به نتیجه ای نرسید و نیمه نخست با تساوی یک بر یک به پایان رسید.

در نیمه دوم این دیدار، درشرایطی که تیم ژاپن توپ را در دقایق اولیه بازی در اختیار داشت اما مایا یوشیدا بازیکن شماره 22 ژاپن در دقیقه 61 نیمه دوم در بیرون منطقه جریمه خودی مرتکب خطا شد که با دومین کارت زرد داور روبرو و از زمین مسابقه اخراج شد.

فابیو سزار بازیکن ذخیره قطری ها ضربه ایستگاهی بوجود آمده را در شرایطی تبدیل به گل کرد که کاواشیما ایجی دروازه بان ژاپنی ها به دلیل قرار دادن تنها یک مدافع در برابر این توپ و عملکرد نامناسب در دفع توپ مقصر اصلی این گل بود.

این گل در دقیقه 63 به ثمر رسید.

ژاپنی ها که 10 نفره بازی را ادامه می دادند، برای حذف نشدن در مرحله یک چهارم نهایی در ادامه حملات خود را افزایش دادند.

در دقیقه 69 این دیدار، شینجی کاگاوا که بدلیل عدم موفقیت در گل زنی در طول این رقابت ها، با انتقادهای زیادی از سوی کارشناسان ژاپنی مواجه شده بود، موفق شد دومین گل خود در این دیدار را به ثمر برساند.

در ادامه در حالی که به نظر می رسید این دیدار با تساوی 2 بر 2 دو تیم در وقت قانونی به پایان برسد اما ژاپنی ها موفق شدند در دقیقه 90 این دیدار توسط ماساهیکو اینوها به گل برتری دست پیدا کند و بازی 3 بر 2 به نفع تیم 10 نفره ژاپن شود تا تیم ملی فوتبال ژاپن به عنوان نخستین تیم آسیایی جواز حضور در مرحله نیمه نهایی جام پانزدهم را کسب کند.

کد خبر 126307
منبع: همشهری آنلاین

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز