گروه شهری: کار حسابرسی بودجه سال‌های 85 تا 87 شهرداری تهران رو به اتمام است.

zobaleh

 در سیصدونوزدهمین جلسه شورای شهر، رسول خادم خزانه دار شورا به ارائه گزارشی در این‌باره پرداخت. به‌گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر در این گزارش بخش اعظم بندهای آیین‌نامه معاملاتی شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: از آنجایی که بر حسب تصمیم شورای شهر، بودجه شرکت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز توسط شورای شهر به تصویب می‌رسد در جریان رسیدگی به بودجه این شرکت‌ها بعضا متوجه شدیم که با عنایت به اینکه شرکت‌ها تابع قانون تجارت هستند، باید معاملات خود را با مصوبه هیأت‌مدیره انجام دهند.

دانشجو ادامه داد: از طرفی دارایی‌های این شرکت‌ها مال شهرداری تهران است و معامله‌ها قانونا و عقلا با نظر شهرداری و شورای شهر و طبق آیین‌نامه مالی معاملاتی شهرداری تهران باید صورت گیرد. سخنگوی شورای شهر گفت: بنا براین شد که آیین‌نامه مالی معاملاتی واحد برای شرکت‌های وابسته به شهرداری داشته باشیم که بخش اعظم آن دیروز تصویب شد.

تلاش مدیریت شهری برای ارتقای سطح معیشت رفتگران

به گزارش همشهری دیروز به درخواست محمد باقر قالیباف شهردار تهران کلیپی در جلسه شورای شهر به نمایش درآمد که در آن شرایط کار، معیشت و مسائل و تنگناهای رفتگران شهر تهران به تصویر کشیده شد. هدف شهردار تهران از پخش این کلیپ برای اعضای شورای شهر جلب همکاری و همراهی آنها برای رسیدگی به وضعیت سلامت و معیشت این قشر محروم اجتماعی و ارتقای سطح زندگی آنها بود.

دانشجو گفت: شهردار تهران قول داد در جلسات آتی شورای شهر از اقداماتی که برای رفع کاستی‌های زندگی رفتگران انجام داده گزارشی را به شورای شهر ارائه کند. دانشجو نیز دیروز خطاب به خبرنگاران اطمینان داد که شورای شهر همه اقدامات لازم اعم از تفویض اختیارات لازم به قالیباف برای اصلاح وضعیت معیشتی رفتگران را انجام دهد.

وی به‌عنوان نمونه گفت: در قراردادهای جدید به شهرداری اختیار داده شده تا برای نیروهای کاری شرکت‌های پیمانکاری شماره حساب باز شود تا شهرداری رأسا حقوق کارگران خدماتی را بدون کم‌و‌کاست و در فرجه زمانی مشخص پرداخت کند. دانشجو در عین حال به‌کارگیری کارگران افغان و سایر اتباع خارجی که به‌صورت غیرمجاز در کشور به‌سر می‌برند را ممنوع اعلام و تاکیدکرد: شرکت‌های پیمانکاری که این افراد را به کار بگیرند متخلف محسوب شده و در لیست سیاه قرار گرفته و با آنها از سوی شهرداری قرارداد جدیدی منعقد نخواهد شد.

به گزارش همشهری همچنین شورای شهر هیاتی را مامور کرد تا کار بازرسی از عملکرد شهرداری منطقه یک را ظرف 70 روز به اتمام رسانده و گزارش آن را در صحن شورای شهر ارائه کنند. پس از ارائه این گزارش شورای شهر تصمیم خواهد گرفت که آیا تحقیق و تفحص درباره عملکرد شهردار این منطقه لازم است یا خیر.

کد خبر 118075

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز