مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۱
۰ نفر

فائزه توکل: بعد از کمی گشت زدن در خیابان‌های شهر رشت به خوبی می‌توان کاستی‌ها و کمبودهای شهری را در آن مشاهده کرد

بعد از گذشتن از خیابان‌ها و دیدن کوچه‌هایی که حتی فاقد آسفالتی مناسب هستند این سئوال به ذهن هر کس خطور می‌کند که علت چیست و چرا شهری که هر سال پذیرای هزاران مسافر است نباید حداقل خیابان‌ها و کوچه‌هایی مناسبی داشته باشد.

«هر روز صبح که ماشین را از خانه بیرون می‌آوریم باید با عبور از چند کوچه پس کوچه خودمان را به خیابان اصلی برسانیم، اما همین کوچه‌ها پر است از دست‌انداز و چاله‌چوله‌ها که علاوه بر زشت کردن چهره شهر به...خودروها هم آسیب‌های زیادی وارد می‌کند. حتی بعضی مواقع بر حسب اتفاق اگر مریضی هم در ماشین باشد تکان‌های زیاد حال او را وخیم‌تر می‌کند.»

رحیم مهماندوست 45 ساله یکی از ساکنین شهر رشت بعد از بیان این مطلب می‌گوید: این موضوع فقط مربوط به یک یا دو محله نیست بلکه تمام سطح شهر رشت را شامل می‌شود. به‌عنوان مثال اکثر کوچه‌هایی که از محله ساغری‌سازان به خیابان مطهری وصل می‌شوند و یا کوچه‌های خیابان‌های تختی و پشت شهرداری نیز همین مشکل را دارند و تاکنون اقدامی برای ترمیم آنها صورت نگرفته است.

چاله‌هایی پر آب و عابرانی خیس

«حفاری‌هایی که اغلب برای اجرای طرح‌های مخابراتی، برق، آب و گاز که قطعاً برای عمران و آبادانی شهر صورت می‌گیرد نیز یکی دیگر از مشکلات شهر رشت است. در روزهای بارانی چاله‌هایی که بر اثر این حفاری‌ها ایجاد شده پر از آب می‌شوند و چون دیگر قابل مشاهده نیستند خودروهایی که از روی آنها عبور می‌کنند اغلب دچار آسیب‌دیدگی و یا موجب خیس شدن عابران پیاده می‌شوند و این مسئله گاهی اوقات با بروز درگیری بین راننده و عابر پیاده همراه است.» اینها را علی حسنی 40 ساله و مغازه‌دار می‌گوید.

او که از این وضعیت بسیار ناراحت است اینطور ادامه می‌دهد: ایجاد این چاله‌ها و جمع شدن آب درون آنها موجب ترافیک بسیار شدید و یا ورود آب به تعدادی از منازلی که در طبقه همکف واقع شده‌اند و یا مغازه‌ها می‌شود. بنابر این مجبوریم برای جلوگیری از ورود آب به داخل مغازه‌هایمان از کیسه‌های شن و ماسه استفاده کنیم تا از این طریق مانع ورود جریان آب به داخل شویم.

از سویی دیگر بالاآمدن آب در این خیابان‌ها که پر از چاله است تردد عابران پیاده را با سختی مواجه کرده است.

یکی دیگر از شهروندان شهر رشت هم که از وضعیت نامناسب خیابان‌ها گلایه دارد در این‌باره می‌گوید: شهرداری برای برگزاری مراسم در مناسبت‌های مختلف هزینه‌های زیادی می‌کند اما بهتر است مشکلات شهر هم از نظر مسئولان این نهاد دور نماند.

طاهره احمدی 32 ساله همچنین با اشاره به این موضوع که شهرداری قبل از عید قول داده بود ترمیم‌هایی را در سطح شهر انجام دهد، می‌گوید: تا به حال که کار خاصی در این رابطه صورت نگرفته است. با توجه به اینکه رشت شهر پربارانی است وجود چاله‌های زیاد در خیابان‌ها علاوه بر آسیب رساندن به خودرو‌ها موجب زشت شدن چهره شهر نیز شده است.

برای اطلاع از صحت اظهارات این شهروندان به سراغ یکی از مسئولان شهری می‌رویم و از او می‌خواهیم تا در این‌باره توضیحات بیشتری بدهد. محمد محمودیان عضو کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت دلیل اصلی ناهمواری و خرابی خیابان‌ها و کوچه‌های این شهر را حفاری‌های گاه‌وبیگاه سازمان‌های آب و فاضلاب، مخابرات، برق و گاز می‌داند و می‌گوید: با توجه به اینکه در حال حاضر طرح بزرگ و ملی آب و فاضلاب صنعتی رشت در دست اجراست، هر روز حفاری‌های جدیدی در سطح شهر صورت می‌گیرد.

با وجود اینکه بارها بر سر این مسئله با مسئولان سازمان آب و فاضلاب مذاکره کرده‌ایم اما اینطور که به نظر می‌آید مجبوریم تا پایان یافتن این طرح که برای شهر رشت ضروری و حیاتی است صبر کنیم.

همشهری استانها

کد خبر 88547

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز