گروه شهری: معاون شهردار تهران گفت: با ایجاد مطلوبیت حتی افرادی که به استفاده از خودروهای شخصی عادت دارند نیز از اتوبوس استفاده می‌کنند.

همزمان با تجهیز خط ویژه و تقویت ناوگان اتوبوسرانی خیابان ولیعصر، پیش‌بینی می‌شود ظرف چند ماه آینده ظرفیت جا به جایی مسافر در این مسیر به 3 برابر افزایش پیدا کند.

سیدجعفر تشکری هاشمی با اعلام این مطلب گفت: نگاه مدیریت شهری به ترافیک این است که تسهیلاتی فراهم شود که اکثریت شهروندان حداکثر استفاده را از فضای معابر شهر و امکانات حمل‌ونقل شهری ببرند.

معاون شهردار تهران در مورد اجرای طرح ترافیکی در خیابان ولیعصر گفت: معمولاً کارهای مهم و پر تاثیر، به همان نسبت پر حاشیه و حساسیت‌برانگیزند اما تجربه نشان داده معمولاً اشکالات و ایراداتی که معمولاً پس از اجرای طرح‌های ترافیکی ایجاد می‌شود، کوتاه مدت هستند و این فرایند پس از طی مدتی کوتاه به حالت طبیعی بر می‌گردد.

وی یکطرفه شدن بلوار آفریقا را یک ایده دانست که آمارگیری‌های لازم روی آن انجام شده و اضافه کرد: اطلاعات ما نشان می‌دهد بدون نیاز به یکطرفه کردن این بلوار هم می‌توانیم طرح را اجرا کنیم، هر چند با استفاده از نرم افزارهای تخصصی و مدل‌سازی‌های ترافیکی و مشاوران و کارشناسان با تجربه ترافیک در حال بررسی بیشتر این گزینه هستیم.

وی گفت: با روانی بار ترافیک شاهد رونق کسب و کار در این محور گردشگری خواهیم بود.

کد خبر 88888

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز