گروه شهری: 13 شهریور نخستین خط اتوبوس مسافربری تهران به مقصد صوفیه بلغارستان از ترمینال غرب تهران حرکت کرد

این خط مسافرتی پس از گذشت 30 سال دایر شده است.مسیر بیش از 3 هزار کیلومتری، پس از گذر از ترکیه و توقف در طول راه و مسیری که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوان است، در مدت 48 ساعت وارد صوفیه می‌شود.

حدود 900 کیلومتر از این مسیر در ایران و حدود 1832 کیلومتر در ترکیه و حدود 300 کیلومتر دیگر آن در بلغارستان است.از سال 86 برنامه‌ریزی، توسعه و گسترش مناسبات حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر با بلغارستان شروع شد.

از سوی ایران سازمان حمل‌ونقل و پایانه‌های کل کشور و اداره کل حمل‌ونقل پایانه‌های مرزی طرف مذاکره بود و سرانجام قرارداد حمل‌ونقل منظم مسافربری بین 2شرکت ایرانی و بلغاری به امضا رسید.

مسیر تهران - صوفیه در جمهوری بلغارستان از تهران شروع و پس از عبور از پایانه مرزی بازرگان و گور بولاک وارد جمهوری ترکیه و شهرهای شمالی آن می‌شود که به‌ویژه جاذبه‌های توریستی زیبایی دارد و پس از عبور از استانبول به مرز کاپی کوله- ترکیه – وارد و پس از پشت سر گذاشتن مرز کاپیتان اندروآ –بلغارستان- وارد جمهوری بلغارستان می‌شود و در نهایت به صوفیه می‌رسد.

طبق برنامه‌ریزی‌ها قرار است هفته‌ای 2سرویس از تهران و 2 سرویس از بلغارستان حرکت کند و درصورت تقاضای بیشتر، تعداد سرویس‌ها افزایش یابد. مسافران این خط بیمه بوده و از خدمات بیمه برخوردار هستند و علاوه بر آن، اکیپ‌های ویژه در مسیر ترانزیتی جمهوری اسلامی ایران مستقر هستند.

کد خبر 89624

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز