گروه شهری: با مشارکت بخش خصوصی 7 هزار دستگاه اتوبوس تا آبان ماه به سیستم بلیت الکترونیک مجهز خواهد شد.

حجت‌الله بهروز، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران گفت: تاکنون تجهیزات پایه و مراحل مقدماتی تجهیز 4 هزار دستگاه اتوبوس به سیستم بلیت الکترونیک صورت گرفته و امیدواریم تا 2 ماه آینده شاهد نصب این سیستم در اتوبوس‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران با اعلام اینکه اتوبوس‌های بخش خصوصی هم به این سیستم مجهز می‌شوند، افزود: مسافران در کل شبکه اتوبوسرانی به جای بلیت‌های کاغذی از بلیت‌های الکترونیک استفاده خواهند کرد.

به گفته بهروز، بلیت الکترونیک اتوبوس‌ها در خطوط مترو نیز قابل استفاده هستند.
وی تأکید کرد: اجرای این طرح دستاوردهای زیادی را به‌دنبال دارد و در واقع منافعی که با اجرای بلیت الکترونیک به دست می‌آید بسیار بیشتر از سرمایه‌گذاری اولیه خواهد بود.

بهروز با تاکید براینکه حجم کارها و فعالیت‌های شهرداری به حدی زیاد است که مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های مختلف را به یک ضرورت انکارناپذیر تبدیل کرده است، ادامه داد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بخش سیستم‌های هوشمند و پیشرفته می‌تواند سبب رشد سریع این سیستم‌ها شود و فاصله ما را در این زمینه‌ها با سایر کشورها کاهش دهد.

وی گفت: طرح بلیت الکترونیک با مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اجرا می‌شود و تمام هزینه‌های نصب و راه‌اندازی این سیستم را بخش خصوصی می‌پردازد، در مقابل طی 5 سال حدود 30 میلیارد تومان از درآمدهای فروش بلیت به بخش خصوصی پرداخت خواهد شد.

مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: هزینه‌ای که برای اجرای سیستم بلیت الکترونیک طی 5 سال آن هم از محل درآمدهای حاصل از فروش بلیت پرداخت می‌شود در مقابل دستاوردهای این طرح ناچیز است زیرا با اجرای طرح بلیت الکترونیک علاوه بر اینکه دیگر وقت شهروندان برای خرید هرروزه بلیت و دادن بلیت به رانندگان و... تلف نمی‌شود و خدمات رسانی اتوبوس‌ها با سرعت بیشتر صورت می‌گیرد، هزینه‌های هنگفت چاپ، توزیع و جمع‌آوری بلیت‌های کاغذی از بین می‌رود.

کد خبر 90114

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز