همشهری آنلاین: پنجمین خط اتوبوسرانی منطقه یک، به منظور توسعه شبکه معابر درون شهری و تسریع در دسترسی شهروندان شمال تهران به شبکه حمل ونقل قطار شهری( مترو)، از بلوار اوشان به مترو شهید حقانی راه‌اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه یک، مهندس حامد میرزا بیکی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه یک با اعلام خبر فوق اظهار داشت: با هماهنگی‌های بعمل آمده با شهرداری منطقه 3، خط اتوبوسرانی مذکور با دراختیار داشتن 20 دستگاه اتوبوس که وابسته به بخش خصوصی است کار خود را آغاز و اقدام به جابجایی مسافرین نموده است.

وی در رابطه با ساعت حرکت و مسیرهای رفت و برگشت این خط گفت: این اتوبوس‌ها از ساعت 5:30 صبح حرکت خود را از پایانه اوشان آغاز کرده و در مسیر رفت از خیابان‌های اقدسیه - چهارراه فرمانیه - پاسداران - نوبنیاد - گل نبی - شریعتی - همت - حقانی عبورکرده و در برگشت نیز از مترو حقانی آغاز و با عبور از پاسداران - میدان نوبنیاد - شهید لنگری - بلوار ارتش - به پایانه اوشان منتهی می‌شود که شروع حرکت در برگشت ساعت 6 صبح و آخرین سرویس ساعت21:30 است.

وی درادامه اظهار داشت: پیش از این 4خط بلیطی وخصوصی از مبادی میدان قدس، بلوار ارتش، میدان تجریش و پایانه شهید دستواره به مترو شهید حقانی فعال بوده و شهروندان را از نقاط مختلف منطقه به مترو منتقل می‌کردند.

وی افزود: با افتتاح مترو تجریش در سال 1389به دلیل کاهش حجم ترافیک و فراهم شدن دسترسی سریع تر شهروندان به مترو ،خطوط میدان قدس و  تجریش به مترو شهید حقانی از خطوط اتوبوسرانی منطقه یک حذف می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حذف خطوط بلیطی گفت: در آینده خطوط اتوبوسرانی بصورت ریالی فعالیت می‌کند و سیستم کارت بلیط جایگزین بلیط‌های قبلی می‌شود که تاکنون این سیستم داخل 50 درصد اتوبوس‌های موجود در منطقه جای گذاری شده است.

کد خبر 89700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز