مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۵:۳۳
۰ نفر

مشهد -‌ رضا افشار‌، خبرنگار همشهری: مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی گفت: 4 خط اتوبوس تندرو (BRT) در مشهد با ظرفیت جابه‌جایی 6 تا 18 هزار نفر در ساعت، به طول 66 کیلومتر راه‌اندازی خواهد شد

محمد‌حسن واحدی افزود: ایجاد 4 سامانه BRT در مشهد به بیش از یک‌هزار و 100 میلیون ریال سرمایه گذاری نیاز دارد که از این مبلغ 60 درصد برای خرید اتوبوس‌های ویژه این سامانه، 20 درصد برای ایجاد 280 ایستگاه و 20 درصد به هزینه‌های دیگر اختصاص
 می‌یابد.

وی با اشاره به آغاز رسمی مطالعات سامانه BRT از سال 86 گفت: BRT یکی از روش‌های سریع حمل و نقل کالا و مسافر است که علاوه بر افزایش سرعت و حجم جابه‌جایی مسافران، کاهش تأخیر و زمان انتظار مسافران را در پی دارد. 

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی طرح سامانه BRT مشهد را که توسط دانشگاه صنعتی شریف مورد مطالعه قرار گرفته است، دارای شرایط مورد قبول از نظر فنی و علمی دانست و افزود: این طرح به‌زودی برای تصویب شورای عالی ترافیک به تهران ارائه می‌شود تا پس از تصویب در سطح ملی، در بودجه سال آینده مد‌نظر قرار گیرد.

واحدی ادامه داد: در‌صورت تخصیص سهم دولت و شهرداری و تامین اعتبار لازم، طرح BRT مشهد در طول 2 سال به اجرا در می‌آید، همچنین خط ویژه اتوبوسرانی بلوار وکیل‌آباد تا حرم‌ مطهر و برگشت نیز به تصویب رسید .

وی با اشاره به پیش‌بینی 11 گزینه برای مسیرهای BRT در طرح تصویب شده برای سامانه  اتوبوس تند‌رو  در مشهد گفت: با بررسی‌های علمی 4 گزینه از گزینه‌های پیشنهادی مورد توافق صاحب‌نظران قرار گرفت.

مدیرکل دفتر فنی استانداری خراسان رضوی افزود: خط اول BRT مشهد از قلعه ساختمان آغاز و پس از عبور از خیابان نواب صفوی، حرم مطهر، خیابان توحید، بلوار قرنی، بلوار فردوسی، بلوار استقلال و بلوار سید رضی به بلوار  امامیه در قاسم‌آباد منتهی
 می‌شود. 

واحدی، بوستان بهشت، کمربندی 100 متری و میدان نمایشگاه بین‌المللی را مسیر دوم، میدان انقلاب، شهدا و خواجه ربیع را مسیر سوم و پایانه مسافربری، خیابان امام رضا(ع)، طبرسی و انتهای طبرسی شمالی را به‌عنوان مسیر چهارم خطوط BRT مشهد معرفی کرد.

کد خبر 90654

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز