چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۸۷ - ۱۳:۲۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: دانشگاه صنعتی شریف در سال ۱۳۴۴ تاسیس شد. نخستین رئیس این دانشگاه دکتر محمد علی مجتهدی بود

صنعتی شریف

 و سپس دکتر فضل‌الله رضا و دکتر محمد رضا امین و دکتر سید حسین نصر ریاست این دانشگاه را تا دوره قبل از انقلاب بر عهده داشتند.

این دانشگاه در مقایسه با بسیاری از دانشگاه‌های ایران و جهان دانشگاهی جوان و در حال رشد است و در طول دوران فعالیت خود توانسته است به صورت یک موسسه علمی پیشرو در صنعت، فناوری‌های روز و علوم کاربردی در عرصه علم، منطقه‌ای و جهانی مطرح و جایگاه قابل اعتنایی پیدا کند و به عنوان مرکزی برای تبدیل رویاهای نسل‌های ایرانی به واقعیت‌های امروزی همواره مورد تحسین و شگفتی جامعه باشد.

آشنایی با دانشگاه صنعتی شریف دانشگاه صنعتی شریف، ۱۳ رئیس برای ۴۴ سال

هدف این دانشگاه، فراهم کردن محیطی علمی و پویا برای کسانی است که در راستای کسب علم و دانش تلاش می‌کنند، و پایگاه و نقطه اتکاء و اعتماد آنانی است که واقعیات و حقایق علمی را درک کرده، برای نشان دادن آن به دیگران کوشش می‌کنند.

دانشگاه صنعتی شریف دیدگاه خویش را در خلق، انتشار و کاربرد دانش در یک محیط یادگیری کاملا پویا جستجو می‌کند. این دیدگاه سبب ارتقای کیفی آموزش، پژوهش، و ارائه خدمات به جامعه و حل مسائل آن در حد توان شده است.

بطوری که با بیش از ۳۵ سال تجربه  و تلاش استادان کارآمد و مجرب، محققین برجسته، و کارشناسان و کارمندان سخت‌کوش و همچنین بهره‌گیری از امکانات کمک‌آموزشی و آزمایشگاه‌های مجهز توانسته است دانشجویان مستعد خویش را در سطح کارآمدترین نیروهای علمی و فنی کشور به جامعه ارائه کند.

 دانش‌آموختگان این دانشگاه همواره در ردیف قوی‌ترین مهندسین و بالاترین مدیریت‌های علمی، فنی و اجرایی کشور بوده و به علاوه در آزمون‌های متمرکز ورودی کارشناس ارشد از نظر میانگین نمرات و درصد قبولی از کارشناسی به کارشناسی‌ارشد در اکثر رشته‌های فنی، مهندسی و علوم پایه بالاترین مقام را در بین دانشگاه‌های کشور داشته‌اند.

 همچنین آنهایی که به قصد ادامه تحصیل راهی خارج از کشور شده‌اند نیز به خوبی در سطح بین‌المللی درخشیده‌اند و پس از کسب موفقیت‌های بالای علمی منشاء خدمات ارزنده‌ای شده‌اند.

منبع مورد  استفاده برای این مدخل

کد خبر 64236

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز