دوشنبه ۹ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۴
۰ نفر

مشهد- رضا افشار- خبرنگار همشهری: محدوده شهر مشهد برای حفظ حریم آن نشانه‌گذاری می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در مراسم افتتاح طرح نشانه‌گذاری محدوده شهر مشهد خواستار پیگیری مجدانه مسئولان استانی در خصوص حفظ محدوده شهر مشهد شد و گفت: «برای جلوگیری از سوءاستفاده برخی از زمین‌داران و متخلفان در واگذاری غیرقانونی اراضی خارج از شهر به مهاجران و حاشیه‌نشینان، طرح نشانه‌گذاری محدوده شهر مشهد اجرا می‌شود.»

سیدمحمد طباطبایی، نشانه‌گذاری‌های مشخص برای تعیین محدوده شهر مشهد را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید سایر ارگان‌های دولتی با شهرداری برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح همکاری کنند.

طباطبایی تصریح کرد: از طریق تقسیمات کشوری، بدون توجه به مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، بخش‌های مهمی از اراضی محدوده شهر مشهد مانند الهیه و امامیه به شهرستان‌های طرقبه و شاندیز خواهند پیوست.

وی خواستار پیگیری مجدانه مسئولان استانی به‌ویژه استاندار و فرماندار در خصوص این موضوع شد و گفت: از مسئولان می‌خواهیم این موضوع را به گوش مدیران برسانند زیرا با اجرای این برنامه، بدون شک مردم آن مناطق که با این طرح از شهر مشهد جدا می‌شوند، نسبت به این موضوع معترض خواهند شد.

در ادامه مراسم، معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد به مصوبه سال 84 مبنی بر جلوگیری از پراکندگی زمین‌های اطراف شهرها اشاره کرد و گفت: طبق این مصوبه، یکی از وظایف مشخص شده برای شهرداری‌ها تعیین مرز محدوده و حریم شهرها بود که این امر می‌تواند یا از طریق احداث نشانه‌های خاص و یا در نظر گرفتن عوارض زمین به‌عنوان محدوده و حریم انجام شود.

محمد هادی جاوید اظهار داشت: سازمان مسکن و شهرسازی 96 نقطه را به‌عنوان محدوده و 60 نقطه را نیز به‌عنوان حریم شهر مشهد به شهرداری ابلاغ کرده که بر آن اساس نسبت به احداث نشانه‌های آن اقدام می‌شود.

وی طول محدوده شهر مشهد را 91 کیلومتر و مساحت آن را حدود 29 هزار هکتار ذکر کرد و افزود: حریم مشهد نیز 115 کیلومتر و مساحت آن 55 هزار هکتار است.در پایان این مراسم با حضور مسئولان، نخستین نشانه تعیین مرز محدوده شهر مشهد به‌صورت نمادین در تقاطع خیابان مهدی نصب شد.

کد خبر 89177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز