یکشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۰۷
۰ نفر

گروه شهری: اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و نوزدهمین جلسه خود میزبان شهردار تهران، معاونان و شهرداران جدید و قدیمی مناطق 22گانه شهرداری تهران بودند

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به رسم معمول معارفه‌ها توصیه‌هایی را خطاب به شهرداران تازه منصوب شده ارائه کرد و گفت: مدیریت شهری باید از تمام امکانات شهر برای خدمت‌رسانی به مردم استفاده کند.

چمران همچنین مدیران و شهرداران شهرداری را به ساده‌زیستی به‌ویژه در فضای اداری شهرداری فراخواند و خاطرنشان کرد: وقتی با فشار زیاد از نیازمندان و محرومان عوارض دریافت می‌کنیم انصاف نیست که با اشرافی گری و اسراف بودجه‌ها را هزینه کنیم.

چمران همچنین شهرداران مناطق را به رعایت قانون و مصوبات شورا دعوت کرد و افزود: مصوبات شورا وقتی به تصویب می‌رسد و مراحل قانونی را طی می‌کند برای شهرداری یک قانون لازم‌الاجرا می‌شود. این درحالی است که متأسفانه شهرداران مناطق با قوانین شورا به‌صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند.

وی رعایت قانون را موجب رضایت مردم دانست و تاکید کرد: اگر مصوبات شورا در اجرا با مشکلاتی روبه‌رو شد و نیاز به اصلاح داشت در این صورت شورا با کمال میل آن مصوبات را اصلاح کرده و مجدد ابلاغ می‌کند.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران نیز در پایان مراسم معارفه شهرداران جدید خاطرنشان کرد: امروز مدیریت شهری برای خدمت صادقانه به مردم تجدید بیعت می‌کند.
وی در بخش دیگر اظهاراتش ضمن تقدیر و تشکر از اعضای شورای شهر تهران گفت: در این مدت 4 سال که در شهرداری تهران خدمت کرده‌ام یک مورد را سراغ ندارم که شهرداری خواسته‌ای از شورا داشته و شورا آن را تصویب نکرده باشد.

وی خطاب به شهرداران و معاونان حاضر در جلسه دیروزشورا تاکید کرد: در پاسخ به این همه همراهی شورا،  حق این است که مصوبات شورا را در شهرداری جاری کنیم.

در بخش دیگری از جلسه روز گذشته شورای شهر حسن بیادی نایب رئیس شورا نیز با اشاره به مصوبه تخفیف پرداخت عوارض و بدهی‌های مودیان به شهرداری گفت: در بخشنامه‌ای که به شهرداری‌های مناطق ابلاغ شده است لفظ روزشمار به‌کار رفته است، این مصوبه نیاز به بازنگری جدید دارد چرا که بسیاری از شهروندان به این دلیل دیگر تمایلی به پرداخت زود هنگام بدهی و عوارض خود ندارند.

شهردار تهران در توضیح این موضوع گفت: حدود 3 ماه است که این مصوبه در دستور کار شهرداری قرار گرفته و دستورالعملی در 10 تا 12 بند برای آن تهیه شده است که درصورت نهایی شدن مطالعات کارشناسی تا 2هفته آینده جهت بررسی به شورا ارائه خواهد شد.  وی تصریح کرد: در این دستورالعمل بر کمک به اقشار کم درآمد و محروم که بناهای فرسوده در بافت‌های فرسوده دارند توجه شده است.

شهردار تهران تاکید کرد: این دستورالعمل براساس طرح تفصیلی،  طرح جامع و مصوبات شورای‌عالی معماری وشهرسازی به واحدهای فرسوده تعلق خواهد گرفت.

چمران نیزدراین باره تاکید کرد تا در دستور العمل مورد اشاره حتما قید شود که بافت‌های فرسوده و واحدهایی که دراینگونه بافت‌ها هستند شامل این تخفیف‌ها خواهد شد.

کد خبر 90395

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز