همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران اعلام کرد: شهرداری تهران برای برگزاری نمازعید سعید فطر آمادگی کامل دارد.

به گزارش سما، سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران برای برگزاری مراسم نماز عید سعید فطر آماده است، گفت: علی رغم تغییر مکان برگزاری نماز عید سعید فطر از مصلی بزرگ امام خمینی (ره) به دانشگاه تهران، شهرداری تمهیدات لازم را برای برگزاری پرشکوه این مراسم فراهم کرده است.

دکتر ایازی  افزود: تغییر محل برگزاری مراسم عید سعید فطر باعث شد تا حجم فعالیت های عمرانی که هرساله توسط شهرداری در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) انجام می شد کاسته شود و مدیریت شهری توجه ویژه ای به خدمت رسانی موثر ناوگان حمل و نقل عمومی به نمازگزاران کند و نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی متنوع در جریان این مراسم اقدام کند.

وی ادامه داد: به منظور تسهیل رفت و آمد شهروندان برای اقامه نماز عید سعید فطر،  ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران نمازگزاران را از مبادی مختلفی در سطح شهر به محدوده برگزاری نماز منتقل می کند. سپس اتوبوس های دیگری که به منظور رفت و آمد در محدوده نماز آماده خدمت رسانی هستند همراه با تاکسی های ون ویژه در داخل محدوده نمازگزاران را به محل اصلی اقامه نماز می رسانند.

وی افزود: متروی تهران نیز به منظور رفت و آمد سریع نمازگزاران تمام امکانات و توانایی های خود را به کار می گیرد تا شهروندان بتوانند از ایستگاه های مختلف مترو از جمله ایستگاه تازه تاسیس انقلاب برای رسیدن به محل برگزاری مراسم استفاده کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در خصوص برنامه های این معاونت برای نمازگزاران عید فطرهم گفت: برپایی ایستگاه های مختلف فرهنگی، ایستگاه های صلواتی و برنامه های مفرح هنری و فرهنگی از مهمترین برنامه هایی است که مدیریت شهری در طول حرکت شهروندان به سمت محل برگزاری نماز برای آنان در نظر گرفته است.

ایازی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری امکانات لازم برای ایمنی مسیر و محل برگزاری نماز عید سعید فطر را در محل مستقر کرده و در حوزه خدمات شهری نیز تمام فعالیت های لازم را انجام داده و در طول مراسم و بعد از آن نیز انجام خواهند داد.

وی اظهار امیدواری کرد تا شهروندان تهرانی بتوانند با استفاده از امکاناتی که شهرداری تهران برای آنها در نظر گرفته است نماز پرشور و با شکوه عید سعید فطر را همچون سال های گذشته با آرامش و ایمنی هر چه بیشتر اقامه کنند.

خدمت رسانی ویژه شرکت واحد به مناسبت نماز عید سعید فطر

شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه جهت برگزاری مراسم با شکوه عید سعید فطر و به منظور حضور گسترده نمازگزاران با بکارگیری 2500 دستگاه اتوبوس از ساعت 5:30 بامداد روز عید، به نمازگزاران خدمات رسانی خواهد کرد.

به گزارش سما ، شرکت واحد اتوبوسرانی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد : 2500 دستگاه اتوبوس در روز عید فطر از  میدان رسالت - چهارراه اشراق - فلکه دوم تهران پارس - میدان امام حسین (ع) - میدان سپاه - میدان شهید کلاهدوز- میدان بهارستان- میدان امامت - دماوند - چهارراه تهران پارس- پایانه مترو علم و صنعت- میدان 13 آبان پیروزی- حکیمیه- میدان خراسان- میدان شوش- افسریه- پایانه خاوران- میدان قیام- میدان شهدا- میدان راه آهن- ابوذر- آذری- میدان جلیلی- بازار دوم نازی آباد- پارک شهر- میدان محمدیه- خانی آباد- جوادیه- پایانه شهید سروری-  شهرک ولیعصر «عج ا...»- یافت آباد- پایانه آزادی- خلیج فارس- میدان صنعت- میدان صادقیه- میدان چمهوری اسلامی- سعادت آباد- میدان شهرری- فلکه دوم دولت آباد- شهید غیبی- خزانه بخارایی-  شهرک اکباتان- تهرانسر- شهرک شهید باقری- هوانیروز- کن- دهکده المپیک – شهران- جنت آباد- پونک-  میدان تجریش- درکه- ولنجک- سوهانک- اختیاریه- قدس- لویزان- چیذر- نیاوران- دارآباد- جماران- شهرک شهید محلاتی و دانشگاه الزهرا «س» تا محل دانشگاه تهران اقدام به جابه جایی و خدمات رسانی به شهروندان خواهند کرد.

براساس این گزارش، اتوبوس های واحد گشت این شرکت نیز از ایستگاه های مترو هفتم تیر- آیت ا... طالقانی- حر و دروازه دولت در مسیر های به شرح ذیل مبادرت به جابجایی شهروندان محترم تهرانی به سمت محل برگزاری نماز عید فطر خواهند نمود
 
مسیر 1: میدان هفتم تیر- بلوار کریمخان زند- میدان ولیعصر«عج ا...»- بلوار کشاورز- خیابان فلسطین- میدان فلسطین.

مسیر 2: تقاطع آیت ا... طالقانی- خیابان شریعتی- میدان فلسطین.

مسیر 3: دروازه دولت- میدان انقلاب اسلامی.مسیر

4: میدان حر- میدان انقلاب اسلامی.

همچنین خطوط 2 و 3 سامانه اتوبوس های تندرو ، سامانه اتوبوس های برقی، اتوبوس های ریالی و ناوگان  مینی بوسرانی تحت نظارت شرکت واحد با حداکثر ظرفیت خود در مسیر های مربوطه به شهروندان محترم خدمت رسانی خواهند نمود.

در خاتمه اعلام می دارد پس از پایان مراسم، شهروندان محترم توسط اتوبوس های این شرکت به مبادی اولیه بازگشت داده خواهند شد.

کد خبر 90766

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز