گروه شهری: متخصصان سازمان جهانی بهداشت از طرح سنجش عدالت شهرداری تهران استقبال کردند.

نشست مشترک اعضای گروه سنجش عدالت در شهر (Urban Heart) با گروه تدوین استراتژی همکاری سازمان جهانی بهداشت با کشورها (CCS) در حوزه مشاور شهردار تهران در امور سلامت برگزار شد.

به‌دنبال سفرگروه CCS به تهران، که به‌منظور تدوین سند راهکارهای همکاری سازمان جهانی بهداشت با کشور جمهوری اسلامی ایران برای سال‌های 2010 تا 2014 صورت گرفته، همزمان نشستی با حضور دکتر واعظ مهدوی، دکتر فرشاد، دکتر اسدی لاری و دکتر مننتی( مسئول دفتر سازمان جهانی بهداشت مستقر در جمهوری اسلامی ایران)، دکتر بلقاسم صُبری(مدیر توسعه خدمات سلامت سازمان جهانی بهداشت منطقه)، دکتر حسین صالحی(مشاور منطقه‌ای درخصوص اقتصاد سلامت) و دکتر جاوید هاشمی(مشاور دفتر مرکزی سازمان جهانی بهداشت) در دفتر دکتر گلمکانی مشاور شهردار تهران در امور سلامت برگزار شد.

در این نشست گزارشی از طرح سنجش عدالت ارائه شد و گروه CCS از الگوی طرح و جامعیت نتایج حاصله استقبال کرده و اظهار امیدواری کردند که پروتکل طرح حاوی مراحل مختلف طراحی، روش سنجش و الگوی مداخلات تدوین و به سایر کشورهای منطقه تسری یابد.

در ادامه اعضای گروه تدوین استراتژی متشکل از متخصصین سازمان جهانی بهداشت در حوزه اقتصادی، اجتماعی، سلامت و محیط‌زیست،  طرح سنجش عدالت (Urban Heart) را از بزرگ‌ترین و بی‌نظیر‌ترین پروژه‌های بین‌المللی دانستند که از سوی شهرداری تهران به‌عنوان یکی از معدود شهرهای جهان به‌صورت آزمایشی اجرا شده است.

براساس این گزارش،  با توجه به نقش مؤثر تهران در اجرای طرح مذکور، کارشناسان سازمان جهانی بهداشت پیشنهاد کردند یک مرکز همکاری بین‌المللی تحت عنوان مرکز همکار سنجش عدالت در شهر تهران تأسیس و شروع به کار کند. همچنین مدیر توسعه سلامت سازمان جهانی بهداشت از تیم کارشناسی طرح مذکور در شهرداری تهران دعوت کرد تا برای معرفی و تشریح الگوی تهران به مرکز منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت بروند.

این پروژه که با تعیین شاخص‌ها به بررسی و اندازه‌گیری وضعیت زیرساخت‌ها، عوامل اجتماعی، اقتصادی و سلامت مناطق مختلف شهرداری تهران پرداخته شده است،  از 2سال پیش با همکاری استادان و متخصصین دانشگاهی،  طراحی شده و در حال اجراست.

با توجه به اینکه این طرح همزمان در 5کشور جهان در حال اجراست، تأیید کارشناسان دفتر سازمان جهانی بهداشت از عملکرد شهرداری تهران بسیار قابل توجه است.

کد خبر 90113

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز