سه‌شنبه ۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۳
۰ نفر

گروه شهری: تعدادی از کسبه خیابان ولیعصر در اعتراض به طرح یکطرفه شدن این خیابان در مقابل شورای اسلامی شهر تهران تجمع کردند.

به گزارش همشهری محدودیت فضای پارک خودرو، عدم‌امکان بارگیری و کاهش فروش محصولات ازجمله نگرانی‌هایی بود که نمایندگان معترضان درملاقات با اعضای شورای شهرومدیران شهرداری درمیان گذاشتند.

سید محمد هادی ایازی سخنگوی شهرداری تهران که به‌منظور پاسخگویی در جمع خبرنگاران حاضر شده بود ضمن اشاره به اینکه همواره با اجرای طرح‌های ترافیکی از این دست عده‌ای ناراضی خواهند بود چنین نتیجه گرفت که مدیریت شهری منافع عموم جامعه را در نظر می‌گیرد و بنابراین نمی‌تواند مدیریت ترافیک شهر را به سمت منافع اقلیت تغییر دهد.

سخنگوی شهرداری تهران به 3/5 برابر شدن استفاده مردم از اتوبوس اشاره کرد و یادآور شد: اولویت با ناوگان حمل‌ونقل عمومی است و اگر کسی اصرار بر استفاده از خودروی شخصی دارد باید ترافیک را تحمل کند، چرا که برای مدیریت شهری توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اولویت نخست حل معضل ترافیک تهران است.

ایازی همچنین اظهار داشت: دوستانی که در خیابان ولیعصر مغازه دارند و نگران ضرر و زیان خودهستند ممکن است با یک اقدام ترافیکی دیگر منتفع شوند، بنابراین نباید اصل کار را منتفی دانست.

مشاور عالی شهردار تهران با اشاره به اینکه طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر از پشتوانه کارشناسی بسیار برخوردار است و به همین دلیل پیش‌بینی‌های لازم برای برطرف شدن اشکالات حین اجرا دیده شده است، گفت: پمپ بنزین پارک‌ساعی و میرداماد ازجمله این اشکالات است که هم‌اکنون در شورای ترافیک شهر تهران در فکر برطرف کردن آن هستیم.

تداوم انتقادات درباره ریزش خیابان نواب

بنابراین گزارش حمزه‌شکیب رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران در پایان دویست و چهاردهمین جلسه شورای شهر تهران به نامه شهردار منطقه 10 تهران در روز حادثه نشست خیابان نواب خطاب به یکی از کسبه‌های این خیابان اشاره کرد.

شکیب ادبیات این نامه را نامناسب خواند و گفت:‌ در این نامه نوشته شده که مغازه شما در وضعیت نامناسبی قرارگرفته و احتمال خطر جانی و مالی وجود دارد.

به اعتقاد رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رفع خطراتی که از ناحیه طرح‌های عمرانی شهرداری به مردم وارد می‌شود وظیفه شهرداری است. وی حتی خواستار تشکیل کمیته‌ای شد تا پس از برآورد خسارات وارده به ساکنین این خیابان شهرداری را ملزم به پرداخت آن کند.

در حاشیه این مراسم خبرنگاران جویای نظر سخنگوی شهرداری تهران در این‌باره شدند. وی‌عنوان کرد: همواره سیاست شهرداری تهران این بوده که از شهروندان تهرانی بابت مزاحمت‌ها و آسیب‌هایی که در اجرای پروژه‌های عمرانی وارد می‌شود عذرخواهی کند.

معاون شهردار تهران گفت: در مملکت ما حوادث بسیاری اتفاق می‌افتد و تنها در یکی از آنها حتی 170 تا 180 نفر کشته می‌شوند یا افراد زیادی در شهر می‌میرند و کسی صدایش بلند نمی‌شود. 

وی افزود: در جلوی یک سد ساخته شده نوشته‌ای نصب شده با این مضمون که در این پروژه چند نفر کشته شده‌اند و از آنها بدین وسیله یاد می‌شود اما خیابان نواب به واسطه وجود قنات در زیر پوسته آن ریزش می‌کند ربطی هم به شهرداری یا احداث تونل توحید نداشته آن وقت این همه بداخلاقی با شهرداری تهران می‌کنند.

کد خبر 88679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز