یکشنبه ۱ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: یکطرفه کردن خیابان ولیعصر به گفته سخنگوی شورای شهر ربطی به مسائل امنیتی ندارد و شهرداری تهران هدفی در این خصوص نداشته است.

به گزارش مهر، خسرو دانشجو در حاشیه جلسه یکشنبه شورای شهر تهران که به صورت غیر علنی برگزار شد، موضوع ابتدایی صحبت‌های خود را به موضوع یکطرفه کردن خیابان ولیعصر و پیامدهای آن اختصاص داد.

وی در خصوص شائبه سیاسی و امنیتی بودن طرح یکطرفه کردن این خیابان تصریح کرد: هر کس ممکن است تحلیل خاص خود را داشته باشد ولی شورای شهر قرار نیست جلوی تحلیل کسی را بگیرد. چون ممکن است همه طرح‌های شهر نظیر ساخت پل، تونل، تقاطع و .. نیز امنیتی نشان داده شود.

خسرو دانشجو تاکید کرد: شهرداری تهران هیچ هدف سیاسی و امنیتی نداشته است و اگر قرار باشد نگاه این چنینی داشته باشیم، تمام خطوط BRT، تونل‌ها، تقاطع غیر همسطح، بزرگراه‌ها و خطوط مترو نیز امنیتی هستند.

وی از مشکلات 170 نیروی پلیس در این طرح خبر داد و افزود: علاوه بر نیروهای پلیس، سردار رجب زاده، سرهنگ هاشمی و معاون ترافیک شهرداری در طول چند روز گذشته همواره به صورت میدانی در محل اجرای طرح در خیابان ولیعصر حضور داشته اند.

سخنگوی شورای شهر همچنین یادآور شد: مسافران اتوبوس در خیابان ولیعصر 3.5 برابر شده‌اند، ضمن آنکه فاصله زمانی بین میدان ولیعصر تا میدان راه آهن به 16 دقیقه رسیده است. ضمن آنکه محورهای جایگزین شمال به جنوب از مشکلات این طرح می‌کاهد.

خسرو دانشجو با تاکید بر نقش رسانه‌ها در اجرای موفقیت آمیز طرح یکطرفه کردن خیابان ولیعصر خاطر نشان کرد: شهرداری می‌توانست در اطلاع رسانی این طرح به شهروندان بهتر عمل کند و روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و صداوسیما می‌توانند مردم را بیشتر با این طرح همراه و هماهنگ کنند.

وی از منتفی شدن یک طرفه کردن مسیر خیابان ولیعصر از پارک وی تا تجریش خبر داد و گفت: شهرداری نیازی به مجوز شورای شهر نداشته است و شورا تنها بر اساس تعامل و مسائل اجتماعی وارد این موضوع شده است.

عضو کمیسیون عمران شورای شهر یادآور شد: همه به خوبی می‌دانند که خیابان ولیعصر مهمترین خیابان ایران است و باید به عنوان محوری فرهنگی و گردشگری در طرح‌های شهری مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته دانشجو، امروزه در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا، خیابان‌های طولانی وجود دارند که تنها به صورت پیاده راه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سخنگوی شورای شهر تهران همچنین خیابان ولیعصر را دارای پتانسیل بالایی دانست که می‌توان در آن مسیر پیاده راه و یا مسیر کالسکه ایجاد کرد.

کد خبر 88456

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز