همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران در خصوص تجمع 3 شهریور کسبه خیابان ولی عصر(عج) در مقابل شورای شهر و اعتراض به یک طرفه شدن این خیابان که به گفته آنان کاهش 70 درصدی درآمد کسبه را به دنبال داشته، گفت:

اگر بر مبنای اظهار نارضایتی‌ها تصمیمی بخواهد تغییر کند پس نباید انتظار داشت ترافیک تهران مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار سما، دکتر محمد هادی ایازی در حاشیه جلسه امروز (سه شنبه)شورای شهر با بیان این مطلب در جمع خبرنگاران، با تاکید بر اینکه یک طرفه کردن خیابان ولی عصر (عج) طبق تصمیم شورای عالی ترافیک انجام شده اظهار داشت: طبیعی است که هرجا که اقدام ترافیکی انجام شود عده‌ای ابراز نارضایتی کنند، اما دوستانی که در این خیابان مغازه دارند و متضرر می‌شوند ممکن است با یک اقدام ترافیکی دیگر منتفع شوند و مابه ازای آن نباید اصل کار را منتفی کرد و نفع اکثریت مردم نیز مد نظر است.

وی افزود: در خصوص اجرای این طرح شش ماه کار کارشناسی شده و بر مبنای آن به این جمع بندی رسیده‌اند. پس باید اجرا شود . همچنین طی این چند روز استفاده از ناوگان اتوبوسرانی سه و نیم برابر شده و ناوگان حمل و نقل عمومی باید اولویت داشته باشد.

ایازی همچنین، تصریح کرد : اولویت با ناوگان حمل و نقل عمومی است. کسی که می‌خواهد از خودروی شخصی استفاده کند باید پذیرای تحمل ترافیک بیشتر نیز باشد . شهروندان نیز همین موضوع را از ما می‌خواهند . اولویت حمل و نقل تهران با ناوگان عمومی است.

مشاورعالی شهردار تهران با اشاره به  پمپ بنزین‌های خیابان ولی عصر(عج)، با بیان اینکه هر کاری که اجرا شود ممکن است اشکالاتی درآن پیش بیاید، گفت: پمپ بنزین خیابان توانیر و میرداماد نیز از این دست است و باید اشکال را برطرف کرد. این موضوعات شناسایی شده و هم اکنون در شورای ترافیک شهرداری در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: پمپ بنزین در اولویت اصلی پروژه قرار نمی‌گیرد. اصل پروژه آنقدر با اهمیت است که جابه جا کردن پمپ بنزین و تغییر مسیر آن آنقدرها دارای اهمیت نیست.

ایازی در پاسخ به سوال خبرنگاری که گفت کار گذاشتن چراغ راهنمایی در تقاطع پارک وی 4 روز بعد از اجرای پروژه نشان دهنده عدم مطالعه بر روی این طرح است، یاد آور شد: در طول اجرای پروژه این قبیل اشکالات رفع می‌شود. موضوعی در مهندسی به نام طرح و اجرا وجود دارد که در زمان طراحی اجرا هم می‌کنند . خیلی از پروژه‌ها چنین وضعیتی دارند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: ما مکلفیم در پروژه‌های تهران زمینه‌های اجتماعی، فرهنگی و ... را نیز مطالعه کنیم اما در خلال کار نیز ممکن است اشکالاتی پیش بیاید و ما نیز آن را نفی نمی‌کنیم.

مشاور عالی شهردار تهران در خصوص احتمال یکطرفه شدن خیابان آفریقا نیز یادآور شد: این پیشنهاد نیروی انتظامی است و هم اکنون در حال بررسی است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا یک طرفه کردن خیابان ولی عصر(عج) موضوعی امنیتی است یا خیر؟ گفت: هیچ موضوع امنیتی در اجرای این طرح وجود ندارد.

ایازی در ادامه در پاسخ به خبرنگاری که گفت در عین اینکه همه شهرداری را مقصر نشست خیابان نواب دانستند شهرداری همچنان این موضوع را را توجیه می‌کند و حتی معذرت خواهی نیز نکرده است، گفت: در پروژه‌های عمرانی در این سطح آیا اتفاقاتی از این قبیل رخ می‌دهد یا خیر؟ برای هر کاری که انجام می‌شود و مردم مورد آزار و اذیت قرار می گیرند شهرداری عذرخواهی می کند.

وی افزود: بزرگترین پروژه مدیریت شهری در سطح کشور در حال اجراست که بعد از قریب به 27 ماه در آستانه افتتاح آن اتفاقی رخ داده و آنوقت برخی اصل موضوع را به وسیله این اتفاق تحت تاثیر قرار می‌دهند.

معاون شهردار تهران در پاسخ به گفته خبرنگار دیگری که بحث کشته شدن یک کارگر در این تونل و تقابل شهرداری با دیگر نهادها را عنوان کرد‌، با بیان اینکه ما با هیچ نهادی تقابل نداریم  اظهار داشت: در مملکت ما حوادث بسیاری اتفاق می‌افتد و تنها در یکی از آنها 170، 180 نفر کشته می‌شوند اما در این اتفاق یک نفر کشته شد.

وی افزود: در جلوی یک سد ساخته شده نیز دست نوشته‌ای نصب شده با این مضمون که در این پروژه چند نفر کشته شده‌اند و از آن‌ها یاد می‌شود. در پروژه عمرانی بزرگی مثل تونل توحید که بزرگترین پروژه عمرانی کشور است این اتفاق رخ  داده که نه به واسطه تونل بلکه به واسطه قنات بوده است.

کد خبر 88640

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز