گروه شهری: طرح اصلاح ترافیکی بخشی از خیابان آفریقای تهران (حد فاصل چهار‌راه اسفندیاری تا میرداماد) از بامداد 20 شهریور به اجرا درآمد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با اصلاح ترافیکی خیابان آفریقا مشکل بار ترافیکی تقسیم شده خیابان ولیعصربه خیابان‌های اطراف حل می‌شود.

محمد هادی هاشمی با بیان اینکه اجرای این طرح مشکل بار ترافیکی این محدوده را حل می‌کند، افزود: خیابان آفریقا به‌طور کامل یکطرفه نشده بلکه تنها برای کاهش بار ترافیکی و حذف چراغ راهنمایی ظفر این کار را انجام دادیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ادامه داد: خیابان آفریقا به‌صورت آزمایشی از تقاطع اسفندیاری تا سر میرداماد یکطرفه شده است؛ به‌طوری که با حذف چراغ ظفر شاهد ترافیک روانی در این محدوده خواهیم بود.

محمد باقر قالیباف شهردار تهران، چندی پیش درباره اصلاح ترافیکی خیابان آفریقا اعلام کرده بود که برای طرح یکطرفه شدن خیابان ولیعصر6 ماه اقدامات کارشناسی انجام شده بود.

وی با اشاره به پیشنهاد فرمانده نیروی انتظامی اذعان داشته بود: اگر به جمع‌بندی قطعی برسیم خیابان آفریقا را از شمال به جنوب یکطرفه می‌کنیم.

البته هنوز تصمیم قطعی در این باره گرفته نشده است و با اصلاح ترافیکی می‌توان به نتیجه مورد نظر دست یافت. لازم به ذکر است که درصورت موفق بودن این طرح، از حالت آزمایشی در آمده و به‌صورت یک طرح ترافیکی به اجرا در می‌آید.

کد خبر 90194

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز