همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: برای تغییر ساعات در ماه رمضان از ما نظر نخواستند و این امر منجر به تشدید ترافیک بین ساعت 9 تا 11 شده است

به گزارش ایسنا، سرهنگ سید هادی هاشمی روز سه‌شنبه با اشاره به تغییر ساعت کاری در ماه مبارک رمضان گفت: در خصوص این تغییر ساعت از ما نظر نخواستند و همین امر موجب شد بر خلاف تمامی ماه‌های رمضان سالهای گذشته ترافیک شدید صبحگاهی بین ساعات 9 تا 11 داشته باشیم.

پیشنهاد پلیس برای مهر ماه

وی با اشاره به افزایش 30 درصدی بار ترافیک در مهرماه همزمان با بازگشایی مدارس افزود: پیشنهاد می‌کنیم زمان آغاز به کار مراکز آموزشی، ادارات و بازار با یک ساعت تاخیر از ساعت 7 تا 9 صبح باشد تا شاهد توزیع بار ترافیکی باشیم.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه معمولا بازاریان ساعت 9 به سر کار خود می‌روند خاطرنشان کرد: دولت باید برای مراکز آموزشی و ادارات یکی از ساعت 7 یا 8 را برای بازگشایی تعیین کند.

ما هم از دست موتورسواران خسته شدیم!

وی در خصوص وضعیت موتورسیکلت سواران با اشاره به اینکه روزانه بین 800 تا یکهزار دستگاه موتورسیکلت در تهران توقیف و 5 هزار دستگاه موتورسیکلت متخلف جریمه می‌شود، گفت: متاسفانه به دلیل ضعف قوانین برخورد با موتور سیکلت سواران به سرانجام نمی‌رسد و باید بگوییم ما هم از دست موتورسیکلت سواران در تهران خسته شده‌ایم!

ماجرای خیابان آفریقا

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به یکطرفه شدن خیابان ولیعصر گفت: اجرای هریک از این طرح‌ها حدود دو ماه مورد مطالعه قرار گرفته و سپس اجرا می‌شود اما مسئول ترافیک تهران شهرداری تهران است و پلیس ناظر حکومتی ترافیک بشمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه وضعیت خیابان ولیعصر با اجرای طرح یکطرفه شدن این خیابان بسیار بهبود پیدا کرده به شکلی که هم‌اکنون ترافیک این خیابان ساعت 9 شب تخلیه می‌شود، افزود: در خصوص خیابان آفریقا نیز هم‌اکنون سه طرح در دست بررسی است؛ طرح اول یکطرفه کردن کل خیابان آفریقا از شمال به جنوب، طرح دوم یکطرفه کردن بخشی از این خیابان و طرح سوم یکطرفه کردن این خیابان در ساعاتی خاص است که تا پایان هفته تکلیف این خیابان روشن شده و یکی از این طرح‌ها در مورد آن به اجرا گذاشته می‌شود.

رئیس پلیس راهور تهران در عین حال بر ضعف شبکه اتوبوسرانی در تهران تاکید کرد و گفت: متاسفانه مدیریت نرم‌افزاری بر شبکه اتوبوسرانی نیست و مردم نمی‌توانند برای رسیدن به مقاصد خود بر روی اتوبوس‌ها برنامه‌ریزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه ساعات کار اتوبوسرانی در خیابان ولیعصر تا ساعت 24 افزایش یافته است گفت: در عین حال شهرداری تهران هم‌اکنون اتوبوس‌های جدیدی از خارج از کشور خریداری کرده که در حال طی مراحل گمرکی برای ترخیص و ورود به شبکه اتوبوسهای تندرو از جمله خیابان ولیعصر است.

شرایط کنونی آب در هاون کوبیدن است

رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر ضعف شدید قوانین و مقررات رانندگی در کشور گفت: متاسفانه قوانین و مقررات رانندگی در کشور بسیار ضعیف بوده و بازدارنده نیست به شکلی که خود این قوانین به هیچ عنوان نمی‌توانند حرمت خود را حفظ کنند.

وی با تاکید بر اینکه برای اجرای قوانین مجبوریم زیر هر تابلوی راهنمایی و رانندگی و هر چراغ یک پلیس قرار دهیم افزود: تخلفاتی که با حضور فیزیکی روزانه ماموران راهنمایی و رانندگی در تهران اعمال می‌شوند شاید به اندازه تخلفات یکسال تمام کشورهای اروپایی است.

رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه شرایط کنونی آب در هاون کوبیدن است گفت: متاسفانه به سرعت به سمت یک ناهنجاری و بحران ترافیکی در کشور می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون 5 هزار و 600 تقاطع مهم در تهران داریم تصریح کرد: این در حالیست که تعداد عوامل راهنمایی و رانندگی برای کنترل تقاطع‌ها تنها 500 نفر است و لذا اگر پلیس بتواند جلوی عبور رانندگان متخلف را از چراغ قرمز بگیرد هنر کرده است و نباید بیش از این از آن انتظار داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه عامل اصلی ترافیک و مشکلات ناشی از آن ناکارآمدی قوانین و مقررات است افزود: در حالی که سرانه خودرو در کشورهای پیشرفته به ازای هر 10 نفر 9 تا 11 دستگاه خودرو است این رقم در کشور ما تنها 4/1 خودرو است که بدین ترتیب باید بگوییم در ایران به لحاظ رسیدن به سرانه استانداردهای خودرو فاصله زیادی وجود دارد.

همیشه متخلفان معترضند و همه نگرانند که به متخلف بد نگذرد!

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه همه نگرانند به متخلف بد نگذرد افزود: متاسفانه در شهر تهران برخی تصور می‌کنند استفاده از حمل و نقل عمومی متعلق به افرادی است که وسیله نقلیه شخصی ندارند در حالی که اینچنین نیست.

وی با اشاره به اینکه سالانه 360 هزار دستگاه خودرو نوشماره وارد پایتخت می‌شوند افزود: حتی اگر نیمی از این خودروها فعال باشند معابر ما زیر بار 6/3 برابر ظرفیت تردد با سرعت 30 کیلومتر بر ساعت هستند.

رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه 30 درصد ترافیک تهران مربوط به فراهم نبودن زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات است گفت: در30 سال گذشته 5 پمپ بنزین تهران از رده خارج شده است که بدین ترتیب باید گفت بخشی از ترافیک پایتخت ناشی از کارنکردن وزارت نفت است که در این خصوص باید پاسخگو باشد.

وی با اشاره به اینکه همیشه متخلفان معترض ما هستند گفت: باید قوانین به حدی بازدارنده باشد که متخلف نتواند تخلف انجام دهد چرا که پلیس هیچ علاقه‌ای ندارد قوانین را بر سر متخلف بکوبد بلکه هدف از سختگیرانه شدن قوانین بازدارندگی آن است.

رئیس پلیس راهور تهران با اشاره به آغاز طرح انضباط ترافیکی در منطقه 6 شهرداری تهران گفت: این طرح هم‌اکنون در مرحله اول در 9 خیابان این منطقه اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای این طرح در مناطق 3 و 12 نیز انجام شده است گفت: در این مناطق 74 درصد تخلفات توقف‌های غیرمجاز بوده که 25 درصدآنها پارک دوبل است و بدین ترتیب باید گفت که سه چهارم تخلفات شایع این مناطق توقف‌های غیرمجاز است.

رئیس پلیس راهور تهران افزود: در کنار این امر عبور از چراغ قرمز، حرکت در خلاف جهت و عدم توقف در پشت خط عابر پیاده نیز از دیگر تخلفات این بخش است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص انتصاب خود به عنوان جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی گفت: بنده 22 آذرماه بازنشسته می‌شوم و هیچ تمایلی به تمدید حضور خود در نیروی انتظامی ندارم.

کد خبر 89283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز