مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران از جمع‌آوری گسترده «متکدیان» از سطح شهر و «طرد اتباع بیگانه» خبر داد و اعلام کرد: بر اساس رایزنی صورت گرفته با سازمان بهزیستی، متکدیان شهرستانی به شهر خود عودت داده می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سید محمدهادی ایازی در نشست خبری که صبح یکشنبه 18 مرداد در محل معاونت امور اجتماعی شهرداری برگزار شد، ضمن اشاره به ساماندهی متکدیان یادآور شد که تاکنون اقدام ریشه‌ای برای ساماندهی این افراد صورت نگرفته، به همین دلیل جمع‌آوری این افراد تاکنون بی‌فایده بوده است.

وی ادامه داد: همچنین روز گذشته جلسه‌ای برای مشخص شدن وضعیت «متکدیان مترو» داشته‌ایم که با همکاری نیروی انتظامی آن‌ها را نیز ساماندهی خواهیم کرد.

«پل جوادیه» و ایجاد محدویت‌هایی در تردد مردم آن منطقه از دیگر مباحث طرح شده در این نشست بود که ایازی از ایجاد این مشکلات ‌و محدودیت‌های ایجاد شده برای مردم، عذرخواهی کرد و گفت: مردم باید به ما حق بدهند، چرا که با وجود مشکلات چند ساله در این محدوده با ایجاد پل جوادیه، این مشکلات به طور اساسی برطرف می‌شود.

وی با اعلام اتمام و افتتاح رمپ‌های پل «جوادیه» تا پایان تابستان امسال در مورد تونل توحید نیز گفت: در مورد «تونل توحید» برای ایجاد راه‌های دسترسی برای شهروندان املاک معارضان بسیاری خریداری شده است و عملیات اجرایی این تونل نیز طبق روزشمار در آبان ماه امسال تمام می‌شود.

سخنگوی شهرداری تهران با یادآوری تولید روزانه هفت هزار تن زباله در شهر تهران، میزان نخاله‌های ساختمانی تولیدی شهر را 35 هزار تن اعلام کرد و خبر داد: براساس هماهنگی صورت گرفته میان سازمان بازیافت و معاونت شهرسازی، تمام واحدهای مسکونی که نسبت به ساخت و ساز اقدام می‌کنند، موظفند ‌با یکی از شرکت‌های که سازمان بازیافت معرفی می‌کند، قرارداد منعقد کنند تا نسبت به جمع‌آوری زباله‌های ساختمانی آن‌ها اقدام شود.

ایازی در پاسخ به خبرنگاری که در مورد چالش کنونی شورای شهر و شهرداری در مورد واگذاری فروشگاه‌های شهروند به بخش خصوصی و لزوم اجرای مصوبات شورای شهر تهران در این رابطه پرسید، پاسخ داد: شهرداری تهران مکلف به اجرای مصوبات شورای شهر است، به طوری که برای ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری براساس زمان‌بندی اقدام می‌کند، اما در مورد فروشگاه‌های شهروند، زمان اجرایی این مصوبه هنوز پایان نیافته است.

به گفته ایازی، این در حالیست که برخی از فروشگاه‌های شهروند قابلیت واگذاری به بخش خصوصی را ندارند، به طوری که مقرر شده مدیریت برخی فروشگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم، اما آن‌ها را اجاره نمی‌دهیم.

خبرنگاری نیز در مورد ستاره‌دار شدن خودروها در راستای کیفی شده آن‌ها و کاهش آلودگی هوا پرسید که سخنگوی شهرداری تهران، توضیح داد: در حال حاضر هیچ رقابتی در زمینه‌ کیفی شدن خودروها وجود ندارد، این در حالیست که به عنوان یکی از مدیران شهری از مسوولان می‌خواهم با دنبال کردن اشکالات موجود، ضریب ایمنی خودروها را افزایش دهند.

وی همچنین درباره افزایش تخلفات ساخت و ساز نیز تصریح کرد: تمامی واحدهای مسکونی و اداری که احداث می‌شوند، باید دارای پارکینگ باشند، در غیر این صورت مجوز ساخت و پایان کار به این ساختمان‌ها ارائه نمی‌شود.

ایازی در ادامه با اشاره به راه‌اندازی چهار خط BRT در طول مسیر راه‌آهن ـ تجریش، عنوان کرد: طول این مسیر 5/17 کیلومتر است که بخش قابل توجهی از آن قابلیت BRT شدن را دارد.

وی ادامه داد: در عین حال فرمانداری شمیرانات اصرار زیادی برای راه‌اندازی هر چه سریع‌تر این خط دارد که امیدواریم قبل از بازگشایی مدارس راه‌اندازی شود.

سخنگوی شهرداری تهران پیش‌بینی کرد: با راه‌اندازی این خط BRT روزانه 300 هزار نفر جابجا شوند.

ایازی در مورد لزوم اجرای مصوبات قانونی مجلس در رابطه با پروژه‌های عمرانی، اظهار کرد: امیدواریم دولت نسبت به کلان‌شهر تهران تغییر رویکرد دهد، البته نمی‌گوییم دولت هیچ تعاملی با شهرداری نداشته است.

به گزارش ایسنا، بازدید از برج میلاد از دیگر مباحث طرح شده توسط سخنگوی شهرداری تهران بود که در این رابطه نیز به خبرنگاران، گفت: در گذشته ثبت‌نام اینترنتی برای بازدید از این برج صورت گرفت و از 15 مرداد ماه جاری با برقراری ارتباط، از ثبت‌نام شدگان برای بازدید از این برج دعوت می‌شود.

به گفته وی، این در حالیست که هنوز مشکلات برج میلاد به طور کامل برطرف نشده است و در رابطه با اقدامات مخابراتی نیز هماهنگی‌هایی با سازمان مخابرات برای ایجاد ساز و کار اولیه مخابراتی برج صورت گرفته که همزمان با بهره‌برداری کامل برج میلاد، از بخش مخابراتی آن نیز بهره‌برداری می‌شود.

ایازی هزینه صرف شده برای برج میلاد را تاکنون 266 میلیارد تومان اعلام و یادآور شد: این برج به فازهای مختلفی تقسیم می‌شود که هنوز عملیات اجرایی فازهای آن آغاز نشده است.

وی با اشاره به لزوم اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی، اذعان کرد: تمام دستگاه‌ها در برابر مصوباتی که توسط شورای نگهبان تایید می‌شود، مسوول هستند و چنان چه دستگاهی به این مصوبات عمل نکند، غیرقانونی عمل کرده و باید مورد سوال قرار گیرند.

سخنگوی شهرداری تهران ادامه داد: شهردار تهران بارها اعلام کرده که اگر دولت به شهرداری کمک نکند، هزینه‌های زیادی به مردم تحمیل می‌شود. در عین حال هزینه‌های احداث زیرساخت‌ها متوجه دولت است که در این زمینه نیز کمتر کمک می‌کند.

کد خبر 87387

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز