مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی شهرداری تهران با بیان این که روزانه هشت هزار تن میوه وارد تهران می‌شود، گفت: از این میزان 300 تن میوه قبل از رسیدن به دست شهروندان به زباله تبدیل می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر محمدهادی ایازی بابیان این مطلب افزود: 500 تن دیگر از میوه‌ها نیز زمانی که میوه‌ها به منازل شهروندان می‌رسد، قابلیت استفاده نداشته و تبدیل به زباله می‌شوند.

ایازی در ادامه با بیان این که حوزه معاونت خدمات شهری از جمله حوزه‌های مهمی است که توجه به آن در سال اصلاح الگوی مصرف می‌تواند در صرفه جویی بسیار موثر باشد، گفت: در تهران یک میدان مرکزی تره بار و 118 میدان تره‌بار منطقه‌ای داریم و روزانه هشت هزار تن محصول وارد تهران می‌شود.

وی افزود: از این میزان محصولی که وارد تهران می‌شود، فقط 120 تن در ابتدای ورود به میدان مرکزی تحویل مراکز بازیافت شده و 180 تن دیگر نیز وقتی به 118 میدان منطقه‌ای تهران می‌رسند تبدیل به زباله و به مراکز دفع و بازیافت انتقال می‌یابند.

ایازی با اشاره به این که 10 درصد از مجموع هشت هزار تن میوه وارد شده به تهران به زباله تبدیل می‌شود، خاطرنشان کرد: این در حالیست که این میوه‌ها می‌توانند از ابتدای کار سورت‌بندی شده و میوه‌هایی که قابلیت استفاده ندارند، از همان ابتدا حمل نشوند.

ایازی در ادامه اظهار کرد: از 800 تن میوه که تبدیل به زباله نمی‌شوند، 250 تن قابلیت بازیافت دارند و می‌توانند تبدیل به میوه خشک شده و در اختیار شهروندان قرار گیرد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان این که بهینه‌سازی وضعیت عرضه محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات در دستور کار معاونت خدمات شهری شهرداری است، اظهار کرد: این کار نیازمند همکاری بخش خصوصی و دولتی است و شهرداری نیز در این زمینه اقدامات مختلفی را انجام داده که ارائه میوه بسته‌بندی در میادین از جمله آن است و قصد داریم آن را گسترش دهیم.

زباله تهران؛ روزی 7 هزار تن

به گفته ایازی، روزانه در تهران بالغ بر هفت هزار تن زباله تولید می‌شود که بسیاری از این زباله‌ها می‌توانند از مبدا تفکیک شوند و شهروندان باید ارزش این طلای کثیف را بدانند.

مشاور شهردار تهران تصریح کرد: مجموع ارزش ریالی زباله‌هایی که در تهران جمع‌آوری می‌شود 120 میلیارد تومان است، در حالی که شهرداری سالانه همین میزان را برای جمع‌آوری زباله‌ها هزینه می‌کند تا در مراکز بازبافت مورد استفاده مجدد قرار گیرند که در صورت انجام نشدن این کار بالغ بر 240 میلیارد تومان صرفه‌جویی خواهد شد.

کد خبر 81199

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز