با مطالعه و پژوهش می‌توان جلوی بسیاری از موازی‌کاری‌ها را در شهرداری گرفت

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر تهران، دژپسند رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در حضور اعضای شورای شهر به ارائه گزارشی مبنی بر شرح وظایف و فعالیت‌های مرکز پرداخت. دژپسند گفت: متأسفانه در شهرداری تهران کارهای موازی بسیاری در حال انجام است که با مطالعه و پژوهش جلوی این موازی‌کاری‌ها گرفته خواهد شد.

وی خبر داد: نظام نامه جدید پژوهشی شهرداری تهران تدوین شده و ساختار مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی توسعه شهری با هدف دستیابی به اهداف و نظام نامه جدید تهیه و تدوین شده است.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ادامه داد: برای تسریع امور پژوهشی و مطالعاتی طی نامه‌ای از معاونت‌های شهرداری درخواست شد تا اولویت‌های پژوهشی سال 88 را اعلام کنند که به همین مناسبت 116 طرح اعلام شد.

مرتضی طلایی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در جریان ارائه این گزارش گفت: ‌به‌نظر می‌رسد برخی معاونت‌ها ی شهرداری نظیر معاونت حمل‌ونقل و ترافیک و معاونت حقوقی طرح پژوهشی نداشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در مباحث ترافیکی مسائل بسیاری وجود دارد که نیاز به پژوهش‌های بنیادی و کاربردی دارد؛ برای مثال در هنگام اجرای طرح یکطرفه کردن خیابان ولیعصر به مسائل فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی این خیابان توجه نشده است و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در اجرای این طرح تنها به مسائل ترافیکی خیابان ولیعصر توجه داشته است.

طلایی تصریح کرد: البته بعد از درخواست کمیسیون فرهنگی شورا، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک در پی تهیه مطالعات فرهنگی طرح یکطرفه کردن خیابان ولیعصر است.

وی یادآورشد: اگر همپوشانی کارهای بین بخشی در زمینه پژوهش که هم از سوی مرکز مطالعات وهم از سوی برخی مراکز پژوهشی و مطالعاتی معاونت‌ها انجام می‌شود صورت می‌گرفت سطح کارهای اجرایی بالا می‌رفت و شاهد دوباره‌کاری در کارهای اجرایی نبودیم.

رسول خادم رئیس کمیسیون اقتصاد و برنامه و بودجه شورا نیز گفت: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در راستای اجرای تبصره 20 بودجه شهرداری تهران که به اعمال مدیریت منسجم یا یکپارچه در فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهشی و جلوگیری از اقدامات موازی و اتلاف منابع تاکید دارد فعالیت‌هایی را انجام داده است.

وی افزود: در تبصره 20 بودجه، اعتباری بالغ بر53 میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که طی اقدام این مرکز و کاهش 807 عنوان طرح به 116 طرح، اعتباری حدود 25 میلیارد تومان باقی مانده است که با این اعتبار می‌توان دیون مترو را پرداخت کرد.

دیروز اعضای شورای شهر تهران به اساسنامه سازمان املاک و مستغلات شهرداری تهران رای مثبت دادند که براین اساس سازمان موظف خواهد شد بر نحوه فروش و معاوضه تراکم مجاز در طرح‌های اجرایی وابسته به شهرداری در چارچوب مقررات و ضوابط حاکم بر طرح‌های تفصیلی مناطق شهرداری و سایر قوانین موضوعه مدیریت و نظارت کند.

کد خبر 93123

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز