عضو شورای اسلامی شهر مشهد از اعلام آمادگی شهرداری و شورای اسلامی این شهر برای کمک به رفع مشکلات شهری کربلا، نجف و بغداد خبر داد.

به گزارش همشهری و  به نقل از شهرداری مشهد، غلامرضا خواجی در نشست مشترک مدیران ارشد شهرهای کربلا، نجف و بغداد با اعضای شورای اسلامی شهر مشهد  گفت: عدم تناسب فرهنگ اسلامی و مذهبی عراق با کشورهای غربی باعث عدم موفقیت و پیشرفت در برخی طرح ‌های این کشور شده است.

وی اظهار داشت: طرح‌های اجرا شده در کشورهای غربی به‌دلیل عدم ضمانت اجرایی و نبود حمایت لازم از سوی مردم باعث ایجاد فاصله طبقاتی یک به 25 در برخی از نقاط جمعیتی اروپا و آمریکا شده که در نهایت فقر‌، فلاکت و ورشکستگی را برای نهادهای اجتماعی و ‌ اقتصادی غرب به ارمغان آورده است.

وی در ادامه بیان داشت: شو‌رای شهر و شهرداری مشهد آمادگی دارد برای رفع مشکلات مردم در حوزه های شهری تعامل لازم را با دستگاه‌های اجرایی دولت عراق به‌ویژه نهادهای شهرهای کربلا، نجف و بغداد داشته باشد و کمک‌های آموزشی و ساختاری را برای ورود به فاز توسعه شهری این مناطق در اختیار دولت و مردم عراق قرار دهد.

خواجی اظهار داشت: همبستگی و تعامل نهادهای اجتماعی و سیاسی دولت عراق با کشورهای اسلامی و همسایه باعث تثبیت استقلال و توسعه این کشور در مرحله پس از اشغال خواهد شد. هیات 15 نفره‌ای متشکل از مدیران ارشد شهری بغداد، نجف و کربلا از طرح‌‌های مختلف شهری مشهد  بازدید کردند.

کد خبر 87403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز