گروه شهری: درحالی که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش میزان تقاضای سفر تا مرز20 میلیون برای آغاز سال تحصیلی جدید بود

 اما محمدباقر قالیباف شهردار تهران در جمع خبرنگاران اعلام کرد: هیچ خبری مبنی بر وجود ترافیک غیرقابل تحمل به مدیریت شهری گزارش نشد.

شهردار تهران که همزمان با نخستین روز مهرماه در دبیرستان پسرانه سید فاطمی در منطقه 16 (نازی‌آباد) حاضر شده بود تا به‌صورت نمادین زنگ آغاز سال تحصیلی جدید شهر تهران را در این مدرسه به صدا درآورد ابراز اطمینان کرد که ترافیک 20ساله تهران با یک برنامه مدون و مشخص قابل حل است و تنها نیاز به یک تصمیم‌گیری شجاعانه دارد.

ورود واگن‌های جدید مترو

شهردار تهران آغاز زمان ورود واگن‌های جدید مترو برای خطوط کرج و تهران را از آبان دانست و گفت: براساس قولی که به مردم دادیم از آبان ماه به بعد هر ماه تعدادی واگن جدید برای خطوط کرج و تهران وارد خط می‌کنیم.

قالیباف تاکید کرد: شاید خیلی ضرورت نداشته باشد مردم بدانند که مشکلات شهرداری در این راه چگونه حل و فصل می‌شود؛ همین‌قدر کافی است که بدانند ما برای ورود اتوبوس و واگن‌های مترو خیلی منتظر کاغذبازی اداری نخواهیم شد.

قالیباف در پاسخ به سؤالی در مورد سرنوشت مصوبه مجلس برای استفاده از صندوق ذخیره ارزی در بحث توسعه مترو اظهار کرد: مصوبه مجلس به دست ما رسیده و شورای شهر نیز تصویب کرده و به وزارت کشور و شورای اقتصاد رفته است، اما تا جایی که من مطلع هستم هنوز از کمیسیون اقتصادی دولت بیرون نیامده است به همین دلیل در آخرین نشستی که با شورای نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی داشتیم، قرار شد این موضوع بررسی شود.

اتصال ابتدا و انتهای تونل توحید

قالیباف خبر داد:ظرف چند روز آینده با حضور خبرنگاران بازدیدی از تونل توحید خواهد داشت تا اصحاب رسانه به چشم خود ببینند چگونه در یک فرصت کوتاه ابتدا و انتهای تونل توحید به هم متصل شده است؛کار بزرگی که به گفته شهردار تهران، مدیران 10 سال برای اجرای آن مردد بودند.

وی افزود: شهرداری تهران همچنین به‌دنبال عملیات اجرایی تونل نیایش - صدر نیز هست و این طرح عظیم با سرعت و دقت بیشتر و با پیچیدگی‌های خاص خود، انجام می‌شود.

قالیباف، صبح دیروز در دبیرستان پسرانه شهید سید فاطمی نازی آباد که بیشترین آمار شهدای دانش‌آموز و فرهنگی را در دوران 8سال دفاع مقدس دارد حاضر شد و در جمع دانش‌آموزان و کادر آموزشی این دبیرستان گفت: غفلت از آموزش و پرورش، خسارات جبران‌ناپذیری برای آینده ما خواهد داشت.

وی افزود: پایه‌های این وظیفه مهم بر دوش آموزش و پرورش و آموزش عالی استوار است اما متأسفانه امروز این نگاه غالب است که سرمایه‌گذاری در این2 حوزه از نظر مالی صرفا هزینه است، درحالی‌که این برداشت غلط بوده و سرمایه‌گذاری در این حوزه نباید در هیچ شرایطی از چشم مدیران و برنامه‌ریزان دور بماند.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به اینکه همه زندگی در ایام دبیرستان رقم می‌خورد گفت: گرچه در ظاهر آموزش و پرورش به شهرداری مربوط نمی‌شود اما این نباید بهانه‌ای باشد تا از زیر بار این مسئولیت شانه خالی کنیم.وی تاکید کرد: شهرداری باید از هر امکاناتی که دارد با اولویت آموزش و پرورش در اختیار شهروندان قرار دهد.

ساخت بزرگراه‌های دوطبقه

محمد باقر قالیباف در پاسخ به سؤالی در مورد بزرگراه‌های دوطبقه برای شهر تهران گفت: برای ساخت این بزرگراه‌ها مطالعات دقیقی صورت گرفته و قابلیت‌های فنی ساخت این اتوبان‌ها نیز در کشور وجود دارد.

وی منفعت ساخت اتوبان‌های دوطبقه را نسبت به اتوبان‌های معمولی بیشتر دانست و در توضیح این امر گفت: در حال حاضر هزینه ساخت یک اتوبان در شهر تهران حدود سه میلیارد تومان است، اما هزینه تملک و معارض آن، بعضا تا 12میلیارد تومان نیز می‌رسد و این یعنی 4 برابر شدن هزینه‌های طرح اما چنانچه در برخی از مسیرها، از اتوبان دوطبقه یا تونل استفاده کنیم، حتما در زمان و قیمت‌تمام شده صرفه جویی خواهد شد.

کد خبر 64166

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز